Avontuur na avontuur - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Anouk Putten - WaarBenJij.nu Avontuur na avontuur - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Anouk Putten - WaarBenJij.nu

Avontuur na avontuur

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

15 Oktober 2009 | Frankrijk, Parijs

Haay iedereen!

Ik beloof steeds een 2de verhaaltje te schrijven maar ik stel het alleen maar uit. Nu ga ik toch echt vertellen hoe het nu allemaal gaat!
Het is hier nog steeds erg wennen. Echt alles wat je kan bedenken is anders: andere school, vrienden, omgeving, land, taal, familie, gewoontes, alles! Zelfs het eten! Ik eet toch liever de pot die mijn echte moeder voorschotelt want hier eten we lekkere ingrediënten maar alles wordt geblend… iel….
Ik ben niet iemand die snel heimwee krijgt, toen ik 7 weken op een camping werkte heb ik echt geen moment heimwee gehad. Nu heb ik wel echt heimwee af en toe. Ik ben hier erg op mezelf aangewezen en doe veel alleen, ik zie mijn nieuwe vrienden alleen in het weekend. Ik spreek thuis en mijn vrienden wel elke avond over de mail en mijn ouders meerdere keren per week via skyp. Dat vind ik echt heel fijn al ga ik ze natuurlijk alleen maar meer missen als ik ze dan zie en spreek.
De kinderen zijn ook niet altijd even aardig. Met Emeline heb ik het meeste moeite. Ze is erg bazig en ze neemt niet veel van me aan. We hebben elke dag wel 1 keer ruzie. Elke woensdag is ze vrij van school en breng ik haar eerst naar tennis, dan naar theater en dan gaan we samen middageten. Ik had wat geknutseld (net als vorige week, dat was heel leuk) zodat ik kon laten zien wat ik met haar wilde maken als ze dat leuk vond maar eerst moest ze nog huiswerk maken. Dat deed ze natuurlijk weer niet dus we kregen weer ruzie. Wel 1 pluspunt, dit keer zei ze wel eerlijk dat ze huiswerk had, daar wil ze ook nog wel eens over liegen waardoor ik van haar moeder alleen maar strenger moet zijn en dus nog minder leuke tijd met haar kan doorbrengen. Ze vertelde dat ze haar huiswerk moest maken met haar vader dus dat ze dat nu niet kon doen. Verder deed ze erg vervelend en ging ze naar haar kamer. We hebben elkaar een uur niet gesproken.
Ondertussen waren Julien en Nicolas thuis van school gekomen en gingen braaf eten. Met Julien kan ik het meestal erg goed vinden. Het is een echte praatjesmaker en je kan erg om en met hem lachen. Hij houdt erg van spelletjes spelen dus dat doen we ook veel zoals dammen en andere bordspelletjes. Het is een echte strijd om wie er gaat winnen en wie de lozer wordt. Nicolas en Julien zijn een tweeling maar ze lijken qua innerlijk en qua uiterlijk niet veel op elkaar.
Nicolas is vaak een rustige en lieve jongen. Hij houdt van lezen en heeft vaak zijn huiswerk al af omdat hij waarschijnlijk erg zijn best doet op school.
Veronique is een erg drukke vrouw. Ze werkt veel en hard en thuis is ze ook altijd wel ergens mee bezig. Erg goed van der maar je kan niet rustig op de bank met haar kletsen. Als ik wat wil vragen moet dat altijd even tussendoor of ik grijp tijdens het avondeten mijn kans. Wel beantwoordt ze mijn vragen altijd graag en heeft ze mij bijvoorbeeld van de week geholpen met een Frans mailtje sturen naar een dansschool hier in de buurt. Ze is erg geordend en precies en als ik wat fout doe of niet op haar manier dan meld ze dat altijd even. In het begin vond ik dat goed maar nu wordt ik er soms wel een beetje gek van. Sommige dingen kan iemand anders toch ook doen, zoals het water even bijvullen. Gewoon de kan 2 seconden onder de kraan houden. Over andere dingen heeft ze vaak wel gelijk.
Ik doe veel in het huishouden als de kinderen naar school zijn. Ik vind het eigenlijk niet zo erg maar ik heb van andere au pairs begrepen dat die bijna niks of helemaal niks in het huishouden hoeven te doen. Ik heb nog geen 1 au pair gesproken (en ik spreek er veel!) die evenveel of meer moet doen in het huishouden.
Thierry is een aardige man. Hij is vroeger thuis van zijn werk en doet daarna niet veel dus helpt mij met dingetjes zoals de tafel afruimen en vooral met de kinderen aan hun huiswerk houden! Hij kan geen Engels maar hij kan het vaak wel verstaan en ik begin ook steeds meer Frans te begrijpen dus we kunnen al met elkaar praten en dat is gezellig!

Veder gaat alles goed. School is erg moeilijk maar ik heb echt een super lerares dus dat komt goed! Communiceren gaat elke dag met een woordje meer. Ook heb ik leuke meiden ontmoet. Met 10 meiden mailen we nu elke keer om dingen voor het weekend af te spreken en met 2 meiden daarvan klikt het erg goed! We hebben al leuke plannen bedacht zoals een dagje Disney en naar de musical Peter Pan die ergens in Parijs draait. Op school ga ik veel om met de Zweedse meiden en dat is erg gezellig! Ze zeggen dat ik goed Engels kan, nou dat heeft in Nederland nog nooit iemand tegen mij gezegd want voor Nederlandse begrippen kan ik ook echt niet goed Engels maar hier krijg ik het compliment vaker, toch leuk om te horen he:D Ook is er sinds afgelopen maandag een Russisch meisje in onze klas gekomen (het andere Russische meisje zit nu in een andere klas). Voor de les waren wij er als eerste 2 en ik dacht, ik ga gezellig met haar kletsen maar het blijkt dat ze alleen maar Russisch kan spreken, geen Frans en zelfs geen Engels, nou dat lijkt me pas moeilijk overleven hier! Wel is ze erg aardig, we communiceren via gebaren en kleine kreten:P.

Elke dag haal ik Emeline uit school en 1 keer raakte ik in gesprek met een oud vrouwtje die haar kleinkinderen kwam ophalen. Nu zie ik haar bijna elke dag bij school en kletsen we met elkaar. Dat gaat wel lastig want ze kan bijna geen woordje Engels maar we helpen elkaar met Engelse en Franse woordjes vinden. Ze is echt een lief vrouwtje!


Het verhaal wat hier boven staat heb ik gisteravond geschreven. Daarna heb ik nog een erg goed gesprek gehad met Veronique. We hebben gepraat over vorige au pairs en over de kinderen, vooral over Emeline. Het was een erg fijn gesprek omdat ik het nu allemaal beter snap. Het gesprek was niet rustig zittend op de bank maar op de Veronique manier: staand in de keuken. Emeline is tegen iedereen die nieuw is, ook tegen familie en vrienden erg van het uitproberen en vaak erg agressief. Thierry en Veronique viel het op dat het bij mij wel mee valt. Emeline is gewoon een kindje met een moeilijkere gebruiksaanwijzing en die snap ik nu beter. Ook weet ik nu beter hoe Veronique denkt dus weet ik mijn plaats in dit huis beter. Vanaf nu ga ik me meer thuis voelen hier en wordt het gezelliger, daar ga ik mijn best voor doen! 1 oplossing is er al gevonden: de chocola is verstopt en ik ben de chocoladebaas! Nu kunnen we geen ruzies meer krijgen over te veel chocola gegeten en kunnen de kinderen het ook niet stiekem meer jatten!

Veel plezier en succes in Nederland voor de meeste mensen die dit lezen!
Met kerst ben ik een weekje thuis!!!!!!!!!!!:D

Groetjes!

  • 15 Oktober 2009 - 10:29

    Judith:

    Heej Anouk

    Wat een verhaal zeg, je heb een zware taak daar. Het is af en toe een hele kunst om met kinderen om te gaan die moeilijk gedrag vertonen, maar hoe beter je ze leert kennen hoe beter je er mee om kunt gaan!!

    Klinkt erg leuk disney (wil ik ook nogsteeds een keer heen) en peter pan! Ook fijn dat je wat nieuwe vriendinnen aan het maken bent, dan voel je je ook weer wat beter!

    Je mag altijd mailen he!!!!

    Knuffel Judith!!

  • 15 Oktober 2009 - 12:38

    Nina V:

    Vervelend om te lezen dat het soms niet helemaal leuk gaat met die kinderen. Maarja het ligt niet aan jou, dat heb je nu ook van hun moeder gehoord. Fijn dat alles verder goed gaat! Ik wil graag weer met je skypen, maar ik ben steeds zo druk met school en werken. Het valt me echt een beetje tegen. Ik ben zowat iedere dag van kwart voor 8 tot ongeveer 5 uur weg, met reistijd erbij... maarja het moet maar. Ik mis je! en ik hoop je snel weer te spreken. Dikke kus en knuffel!

  • 15 Oktober 2009 - 15:06

    Nina T:

    Heeey noukiee!
    echt leuk om weer je verhaal te lezen! maar wel jammer dat sommige dingen een beetje moeilijk gaan...
    maar ik weet zeker dat jij dat allemaal goed oplost want daar ben je namelijk altijd al goed in geweest hahaha:D
    en met het frans gaat het dus ook steeds beter, dat is mooi!
    wij hebben hier nu lekker een weekje vakantie, dus ik ga je vast snel op msn spreken:D
    xxxxxxkusssssiee

  • 15 Oktober 2009 - 22:53

    José:

    Hée lieve dochter,

    We hebben deze week inderdaad veel geskyped. Als je daardoor meer heimwee krijgt dan moeten we dat maar wat minder vaak doen, maar zo hebben we je in elk geval kunnen steunen. Je bent een kanjer en we zijn trots op je! Zal dit de cultuurshock zijn waar Travel Active over schreef? Nog een weekje en dan gaan we live knuffelen. Tot dan.
    Paris, nous arrivons!!
    xxxx mama

    PS Veel plezier dit weekend met je nieuwe vriendinnen

  • 16 Oktober 2009 - 09:35

    Ria:

    Hoi Anouk,

    Een heel verhaal en het gaat in het begin niet allemaal even makkelijk he. Gelukkig gaat het nu wat beter en je moet wel een beetje creatief zijn om sommige situaties op te lossen. Heel goed van je dat je de chocola verstopt hebt, 1-0 voor jou. Ga zo door Anouk en je zal straks nog heimwee krijgen als je straks uit Parijs weg bent. Heel veel groetjes, Ria

  • 16 Oktober 2009 - 12:18

    Astrid:

    Hoi Anouk, he wat lees ik nou beetje heimwee..nou kan me voorstellen hoor, je bent dar toch maar helemaal alleen in zo.n vreemd land. Wat je werk bij die fam betreft ja dat is rot dat het niet helemaal zo loopt als dat je gehoopt had. Maar zal het deels ook niet komen door een andere cultuur en natuurlijk de taal (blijft toch altijd een klein probleempje he)Gelukkig maken je vrije weekends een hoop goed.En sorry dat ik het zeg maar het ze zijn daar bijdehanter als wij zo heb je goedkoop een schoonmaakster+ kinderoppas (dit zijn Ruud zijn woorden) Maar ja je leert op deze manier wel sneller de taal.Dat is dan jou voordeel. En ik begrijp dat mama je eerdaags komt opzoeken, en gelukkig met de feestdagen lekker naar huis, met de hollandse pot..Meid blijf volhouden he, wij denken aan je.
    Liefs Astrid Ruud en Rich

  • 18 Oktober 2009 - 09:24

    Linda:

    Hee!

    jee..t is wel flink wennen zeker idd..wel echt leuk dat het steeds beter gaat..!:d

    Hihi vet leuk naar peter pan..ben beniewd of ze bij die musical ook hun broek naar beneden trekken hahaha...:P

    Dikke kus!

    P.s. whaah ik heb woensdag mn eerste tentamen!

  • 29 Oktober 2009 - 19:54

    Rianne D.:

    Heeyj Anouk,,

    Wat een leuke verhalen!! :D Kan iedereen even meegenieten!! Leuk hoor!!
    Je komt straks terug met een prima engelse babbel en die Franse nog beter!! Leuk dat je ook complimentjes krijg over je engels!! Zal je heel goed doen denk!!

    Nou heeeel veel plezier nog!! Geniet er lekker van! Ik ga je verhalen volgen!!

    Xuz. Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Au pair in Jouy-en-Josas

Haay iedereen!

Dit wordt alweer mijn 2de reis naar het buitenland! Dit keer ga ik voor een half jaar weg. Ik ga au pair wat betekend dat ik in een gezin ga wonen voor een periode en de ouders ga helpen met de kinderen. Ouders vragen vaak om een au pair omdat ze het zelf veel te druk hebben zodat ze niet altijd tijd hebben om thuis te zijn voor die kinderen. Ik ga naar een gezin toe die mij hebben gevraagd omdat de ouders allebij een full/time baar hebben. Ze hebben 3 kinderen, 2 jongens, Nicolas en Julien, van 11 jaar en 1 meisje, Emelino, van bijna 10 jaar oud.
Ik breng de kinderen elke dag naar school en haal ze weer op en zorg voor ze tot ongeveer 18uur.´s avonds zijn de ouders thuis dus zit mijn dienst erop. Elke vrijdagavond pas ik ook op de kinderen en ik ben in principe elk weekend vrij. Verder ga ik ook naar school, ik weet nog niet of ik dat ga doen als de kinderen naar school gaan of dat ik ´s avonds naar school ga maar dat zie ik nog wel. Ik ga iig naar school om de franse taal te leren.

Ik hoop dat het weer een mooie ervaring wordt en dat het echt een leuk gezin is! Tot nu toe is alles nog positief maarja, ik heb ze nog nooit ontmoet dus ik zie het nog wel! Ze houden in ieder geval erg van theater en dat is ook een van de redenen dat ze mij graag als au pair wilde hebben. Het meisje zit ook op dansen en Nicolas zit op Karate. Alle 3 de kinderen zitten op Theater en Tennis.

Ik verheug me erg op de reis en jullie zullen vast snel mijn eerste reactie te lezen krijgen!

Au revoir!

Recente Reisverslagen:

21 Mei 2010

Bijna klaar!

13 Januari 2010

Naar Nederland en weer terug

20 December 2009

kerstvakantie

09 November 2009

Een lang verhaal van 3 weken avonturen!

02 November 2009

adres!
Anouk

Haay! Dit is mijn on line dagboek en hier ga ik zoveel mogelijk vertellen over mijn reisbelevenissen!!!! In 2009 en 2010 ben ik 2 maanden werkzaam geweest als animatieleidster op camping Duravel! Mijn reisverslagen kan je vinden bij andere reizen en dan de eerste! Tussendoor ben ik 8 maanden au pair geweest in Parijs. Bij andere reizen vind je ook over dit avontuur reisverslagen! Mijn 3e reis waar in reisverslagen over geschreven heb was toen ik voor een maand in Malta was voor een talencursus Engels en mijn laatste reisje was naar Singapore en Bali. Ook nu zal ik mijn vrienden en familie op de hoogte houden van mijn avonturen tijdens mijn stage in Chiang Mai voor de a.s. 6 maanden! Ik hoop dat jullie allemaal een leuk berichtje achter zullen laten bij mijn reisverslagen! Liefs!

Actief sinds 02 Juli 2009
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 28498

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 11 Maart 2014

Scriptie schrijven over Myanmar

03 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Stage in Chiang Mai, Thailand

11 Maart 2012 - 08 April 2012

Studiereis in Singapore en Bali

30 Juli 2011 - 27 Augustus 2011

Taalreis in malta

24 September 2009 - 05 Juni 2010

Au pair in Jouy-en-Josas

11 Juli 2009 - 29 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: