Naar Nederland en weer terug - Reisverslag uit Jouy-en-Josas, Frankrijk van Anouk Putten - WaarBenJij.nu Naar Nederland en weer terug - Reisverslag uit Jouy-en-Josas, Frankrijk van Anouk Putten - WaarBenJij.nu

Naar Nederland en weer terug

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

13 Januari 2010 | Frankrijk, Jouy-en-Josas

Haaay sneeuwerig Nederland!!

Ik heb weer verhalen gehoord over hoe goed Nederland met de sneeuw om kan gaan hoor… nou Frankrijk kan er ook wat van. Vanochtend is er weer een pak sneeuw gevallen, net toen ik dacht dat we het bijna hadden gehad. Het is hier erg glad en Frankrijk is nogal heuvelachtig dus je glijd snel uit. Ik moet elke dag 20 min. naar het station lopen en dan moet ik als eerste de berg af, ik vind het knap dat ik nog niet ben gevallen want uitgeleiden kan je echt niet voorkomen! De treinen reiden gelukkig wel!

Met kerst ben ik 2 heerlijke weekjes thuis geweest! Eerst afscheid van mijn oma genomen, het was een mooie begrafenis! Daarna kerst gevierd met mijn familie en 3de kerstdag met mijn vriendinnen, heerlijk om eventjes terug te zijn in mijn andere leventje, lekker vertrouwd! Oud en nieuw was ook gezellig met Nina en Tim! Verder heb ik zelfs 2 keer gewerkt bij de pizzaria (ook op 2de kerstdag). Iedereen verklaarde me voor gek maar ik vond het erg leuk om iedereen weer terug te zien en daar werken is altijd gezellig!

Mijn busreis terug naar Parijs was drama. We kwamen een uur te vroeg aan in Brussel dus we moesten wachten tot alle passagiers er waren. De buschauffeur moest dingen regelen dus wij mochten niet in de bus blijven wachten maar gezellig buiten in de vrieskou. Ik wilde weten waar de WC was maar dat wist hij niet maar daardoor raakte ik aan de praat met een fransman. Het is altijd leuk om eventjes met iemand te kletsen toch…! Nou hij werd dus heel irritant nadat hij vroeg of hij naast mij mocht zitten in de bus. Allemaal nutteloze vragen stellen en een verschrikkelijke lach dus ik heb nar 4 uur lang gedaan alsof ik sliep! Hoe het ook kan.. we kwamen dik 1 uur te laat aan in Parijs. Geen files of iets, gewoon een slechte chauffeur. Ook kon hij nauwelijks Engels en geen woord frans, heel handig als er bijna geen Nederlanders in de bus zitten! Eindelijk geparkeerd (wat ook een kwartier duurde) kon ik met de metro naar mijn treinstation en vanuit daar naar Versailles. Daar was mijn laatste trein al lang vertokken dus ik moest met de taxi. Gelukkig moest de man die voor mij in de Taxi rij stond ook naar Jouy-en-Josas dus we konden een taxi delen, scheelt weer geld. Hij moest naar het station dus daar stapte ik ook maar uit dus moest ik nog 20 min. naar huis lopen. 23:30 was ik eindelijk thuis en kon ik gaan slapen. De volgende dag gewoon weer om 06:50 aan het werk alsof er geen vakantie was geweest. Dinsdagavond was er eindelijk tijd om mijn cadeau aan de kinderen te geven. Ze waren heel blij met het twisterspel! Ik ben de volgende dag zelfs nog een keer bedankt en ook Veronique vond het een leuk cadeau.

Verder gaat het hier heel goed. Ik krijg geen commentaar meer op alle kleine huishoudelijke dingetjes die ik weer eens fout heb gedaan (misschien ook omdat Veronique bijna nooit thuis is!) en de kinderen zijn erg aardig! Ze luisteren goed en we hebben het leuk samen! Emeline zit nu ook op gitaarles. Haar vrije woensdag is nu echt niet meer zo vrij. Van 09:30 tot 10:30 Tennis, 11:00 tot 12:00 theater. Daarna eten en wat huiswerk maken en van 15:30 tot 16:15 gitaarles. Maandag doet ze ook nog een uurtje Karate en vrijdag heeft ze ballet. Fransen zijn altijd druk. Kinderen spelen nooit met vriendjes na schooltijd want daar is geen tijd voor.

Op school gaat het ook goed! We zijn begonnen met het leren van de toekomstige tijd en de verleden tijd en nog iets. Het is moeilijk zo allemaal bij elkaar maar heel fijn om te weten! Nu kan ik wat minder allochtoon praten als iemand aan mij vraagt wat ik heb gedaan of ga doen!

Afgelopen vrijdag zijn we uit geweest bij café Os. Een heel leuk café waar iedereen danst, net een discotheek eigenlijk! Zaterdag wilde we naar het mode museum maar er stond een hele lange rij tot buiten en aangezien het een beetje koud was zijn we maar heel lang in de Starbucks gaan zitten om lekkere warme chocolademelk te drinken. Daarna hebben we gezellig gekookt in het appartementje van Marit en zondag heb ik lekker thuis gehangen. A.s. weekend wilde we zaterdag weer uit maar ik kan niet, ze hebben mij gevraagd om zaterdagavond op te passen. Zondag gaan we naar het kasteel van Versailles om een tour te doen met een koptelefoon die je van alles verteld en zaterdag gaan we eventjes ergens shoppen, altijd leuk!

Nou dat was het wel weer.. krijg ik binnenkort nog allemaal leuke kaartjes??!! Mijn adres al staat in een ander verslag! Ik ga afsluiten want ik moet Emeline naar tennis brengen door de sneeuw.

Kussies aan iedereen!!!!!!

  • 13 Januari 2010 - 09:51

    Ria:

    Hoi Anouk,

    Vond het leuk je te zien op het feest van (ome) Rien. Nu zit je weer na een lange reis weer in Parijs. Maar zo te lezen gaat alles goed. Je hebt het druk genoeg daar, geniet van alles wat je aan het doen bent.

    dikke kus, Ria

  • 13 Januari 2010 - 10:26

    Aleid:

    Hee Anouk!!
    Hoe is het?? Lang niet gesproken. Hier alles goed, zit sinds 1,5 week in Engeland! En voel me al helemaal thuis hier. Jij hebt het wel moeilijk gehad in het begin zeg.. Nou spreek je later mss nog wel een keer!!
    xxx Aleid

  • 13 Januari 2010 - 10:32

    Nina:

    Hoooi Anouk,
    Leuk om weer is je verhalen te lezen!
    Ik wilde je nog vragen hoe je terugreis verlopen was, maar dat weet ik nu dus!
    Ik hoop dat ik je binnekort weer lekker even spreek.
    Liefs en kusjes, Nina (v)
    p.s IK WIST NIET DAT ZE DAAR OOK STARBUCKS HEBBEN!!!!=) ik ben een echte fan van starbucks=p

  • 13 Januari 2010 - 12:08

    José:

    Hé meissie,

    Hoewel ik al je belevenissen als weet vind ik het toch weer erg gezellig om je verhaal te lezen. Bewaar je nog een beetje Chateau voor mij als ik kom? Ik wil in maart een weekendje Paris boeken!! Misschien staan de tuinen dan in bloei?
    In de meivakantie komen we lekker met z'n viertjes.

    dikke kus van je mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Jouy-en-Josas

Au pair in Jouy-en-Josas

Haay iedereen!

Dit wordt alweer mijn 2de reis naar het buitenland! Dit keer ga ik voor een half jaar weg. Ik ga au pair wat betekend dat ik in een gezin ga wonen voor een periode en de ouders ga helpen met de kinderen. Ouders vragen vaak om een au pair omdat ze het zelf veel te druk hebben zodat ze niet altijd tijd hebben om thuis te zijn voor die kinderen. Ik ga naar een gezin toe die mij hebben gevraagd omdat de ouders allebij een full/time baar hebben. Ze hebben 3 kinderen, 2 jongens, Nicolas en Julien, van 11 jaar en 1 meisje, Emelino, van bijna 10 jaar oud.
Ik breng de kinderen elke dag naar school en haal ze weer op en zorg voor ze tot ongeveer 18uur.´s avonds zijn de ouders thuis dus zit mijn dienst erop. Elke vrijdagavond pas ik ook op de kinderen en ik ben in principe elk weekend vrij. Verder ga ik ook naar school, ik weet nog niet of ik dat ga doen als de kinderen naar school gaan of dat ik ´s avonds naar school ga maar dat zie ik nog wel. Ik ga iig naar school om de franse taal te leren.

Ik hoop dat het weer een mooie ervaring wordt en dat het echt een leuk gezin is! Tot nu toe is alles nog positief maarja, ik heb ze nog nooit ontmoet dus ik zie het nog wel! Ze houden in ieder geval erg van theater en dat is ook een van de redenen dat ze mij graag als au pair wilde hebben. Het meisje zit ook op dansen en Nicolas zit op Karate. Alle 3 de kinderen zitten op Theater en Tennis.

Ik verheug me erg op de reis en jullie zullen vast snel mijn eerste reactie te lezen krijgen!

Au revoir!

Recente Reisverslagen:

21 Mei 2010

Bijna klaar!

13 Januari 2010

Naar Nederland en weer terug

20 December 2009

kerstvakantie

09 November 2009

Een lang verhaal van 3 weken avonturen!

02 November 2009

adres!
Anouk

Haay! Dit is mijn on line dagboek en hier ga ik zoveel mogelijk vertellen over mijn reisbelevenissen!!!! In 2009 en 2010 ben ik 2 maanden werkzaam geweest als animatieleidster op camping Duravel! Mijn reisverslagen kan je vinden bij andere reizen en dan de eerste! Tussendoor ben ik 8 maanden au pair geweest in Parijs. Bij andere reizen vind je ook over dit avontuur reisverslagen! Mijn 3e reis waar in reisverslagen over geschreven heb was toen ik voor een maand in Malta was voor een talencursus Engels en mijn laatste reisje was naar Singapore en Bali. Ook nu zal ik mijn vrienden en familie op de hoogte houden van mijn avonturen tijdens mijn stage in Chiang Mai voor de a.s. 6 maanden! Ik hoop dat jullie allemaal een leuk berichtje achter zullen laten bij mijn reisverslagen! Liefs!

Actief sinds 02 Juli 2009
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 28490

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 11 Maart 2014

Scriptie schrijven over Myanmar

03 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Stage in Chiang Mai, Thailand

11 Maart 2012 - 08 April 2012

Studiereis in Singapore en Bali

30 Juli 2011 - 27 Augustus 2011

Taalreis in malta

24 September 2009 - 05 Juni 2010

Au pair in Jouy-en-Josas

11 Juli 2009 - 29 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: