Bijna klaar! - Reisverslag uit Jouy-en-Josas, Frankrijk van Anouk Putten - WaarBenJij.nu Bijna klaar! - Reisverslag uit Jouy-en-Josas, Frankrijk van Anouk Putten - WaarBenJij.nu

Bijna klaar!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

21 Mei 2010 | Frankrijk, Jouy-en-Josas

Haay iedereen

Jaja ik weet het, nu is het wel heel erg lang geleden dat ik een verhaal heb geschreven maar dan zal ik nu met een verklaring komen.
Als je dit zeikstuk niet wil lezen (wat ik snap:P) dan begint in de 4de alinea het leuke gedeelte!)

Zo geweldig heb ik het niet meer echt gehad hier.
De afgelopen winter was heel erg koud en als je dan in een dorpje zit waar echt echt niks te beleven valt en dan ook nog mijn een familie zit die totaal niet in je is geïnteresseerd dan heb je t gewoon helemaal gehad. Ze waren totaal niet belangstellen naar mij toe, nooit gevraagd hoe de begrafenis van mijn oma is gegaan of gewoon uit henzelf vragen hoe mijn weekend was geweest of hoe het met mij gaat in t algemeen. Eind februari was ik een weekje vrij en toen ging ik naar Nederland toe. Toen heb ik goed met mijn moeder gepraat en ik moest echt met mijn au pair moeder gaan praten want ik woon wel bij hun in huis en ik moest nog een aantal maandjes. Ik vertelde haar dat ik mij niet zo prettig voelde in huis en dan ik vond dat ze geen interesse naar mij toe toonde en tot mijn grote verbazing (want ik was echt super zenuwachtig voor het gesprek) gaf ze mij gelijk en gingen we in het vervol met elkaar praten! Dat is toen ook gebeurt, ze vroeg af en toe hoe het ging en we vroegen maandag aan elkaar hoe het weekend was geweest enzo. Naja, genoeg contact voor mij in ieder geval. Met mijn au pair vader is alles altijd wel oke verlopen, hij is niet zo’n spontane en actieve man dus gezellig kletsen doe ik niet met hem maar ik heb ook nooit problemen met hem gehad. Hij kan af en toe wel een leuk grapje maken dus dat is altijd wel gezellig. Met de kinderen is het vanaf de kerstvakantie erg goed gegaan en vanaf deze lente al helemaal. Ze zijn erg lief, ze luisteren wel goed (natuurlijk wil een kind nooit altijd luisteren:P) en ik doe af en toe een spelletje met ze want ze hebben niet veel tijd aangezien ze veel sporten en huiswerk hebben.

De laatste paar weken gaat het verschrikkelijk tussen mij en mijn au pair moeder. Ik begon er een keertje over om af te spreken welke datum ik weg zou gaan en zij heeft eind juni in haar hoofd zitten en ik begin juni. Dat was een probleem want blijkbaar is het tussen de bemiddelingsbureaus in Nederland en in Frankrijk verkeerd gegaan met de communicatie. Travel active (bureau in Nederland) gaf mij gelijk en europair (bureau in Parijs) vertelde me dat ze net als Veronique eind juni hadden staan. Ik ben toen naar europair toe gegaan en gelijk ook verteld wat ik van het gezin vond en heb alles verteld wat er dat jaar is gebeurt. Marit was er bij wat ik wel heel fijn vond want daardoor heb ik wel echt de waarheid verteld. Europair verbaasde zich over een aantal dingen aangezien mijn gezin graag een au pair wil die erg bij het gezin betrokken wil worden terwijl ik die indruk nog nooit gekregen heb. Als ze bijvoorbeeld uit eten gaan met zijn alle wordt ik niet eens uitgenodigd.
Maargoed, we konden het niet eens worden met elkaar en toen heb ik uiteindelijk aan mijn au pair moeder verteld dat ik 4 juni weg ga (ik wil ook niet langer blijven want het liefste was ik nu al weg). Ze vond het echt niet leuk om te horen en het eindigde weer in een ruzie waarin ze mij allemaal verwijten naar mijn hoofd gooide waarvan de helft nergens op slaat. Ik ben toen een uurtje naar buiten geweest en ik vond dat ik maar eens voor mezelf moest opkomen want ze stamt me elke keer weer de grond in en ik laat het gewoon toe dus toen ik terug kwam wilde ik weer met haar gaan praten maar natuurlijk kon het weer niet te lang want ze heeft nooit tijd. Ik heb haar vertelde dat niet alles mijn schuld is en dat het voor ons allebei een probleem is en ik heb voorbeelden genoemd en verteld dat die helemaal niet waar zijn. Dit gesprek heeft helemaal niks opgeleverd want ze zei dat ik helemaal niks voor hun gedaan had en blablabla. Ze blijft bij haar eigen mening maar we hebben wel afgesproken dat we de laatste 3 weken nog normaal gaan afsluiten dus tot nu toe gaat het allemaal wel goed zolang we er maar niet over praten.

Nou, dat was dus even het zeikstuk maar ik heb het hier ook heel leuk hoor!! Het gaat goed op school, ik vind het nog steeds erg leuk om met meiden vanuit de hele wereld in de klas te zitten. Er komen steeds weer nieuwe bij en er gaan mensen weg. Verder heb ik echt topvriendinnen gemaakt hier! We zijn allemaal al bijna klaar met het au pair zijn en we hebben nu al een reünie geplant in Nederland! Eens bij elkaar kijken hoe elkaars leventje er daar uit ziet. Marit is hier echt een hele goede vriendin van mij geworden en met haar ga ik volgend jaar ook samen wonen in Breda. We hebben al een kamer gevonden en we gaan in juni het contract ondertekenen en we hebben een hele goed huisbazin dus wij zijn natuurlijk helemaal blij en gelukkig!! En dan heb ik van de week ook te horen gekregen dat ik aangenomen ben voor mijn studie toerisme management dus alles is al geregeld voor het aankomende studiejaar!!

Elk weekend ben ik nog steeds helemaal vrij altijd en dan zijn dan ook mijn 2 topdagen van de week! We doen echt heel veel leuke dingen. Sowieso gaan we veel uit (uitgaan in Nederland blijft leuker hoor!) en als het mooi weer is gaan we altijd naar een park om daar de hele dag te zonnen, kletsen en picknicken! Ook hebben we koninginnennacht gevierd hier in Parijs. Een Nederlandse vrouw had een kleine kroeg afgehuurd en er een snackbar hoek in gemaakt met allemaal Nederlandse snacks en er waren allemaal Nederlanders natuurlijk, echt heel gezellig!
A.s. weekend gaan we weer lekker naar een park en zaterdagavond gaan we uit en het weekend daarna wordt het afscheid nemen van de meiden die nog over zijn en dan die vrijdag 4 juni lekker naar huis!! Ik kan niet wachten!!
Voordat ik naar Frankrijk ging had ik nooit verwacht dat ik heimwee zou krijgen aangezien ik dat echt nog nooit heb gehad maar als ik nu weer zo alleen in mijn kamertje zit in mijn leveloze dorpje en zo weer de was moet verwisselen verlang ik wel weer lekker naar huis. Niet meer elke doordeweekse avond alleen op een kamertje maar gewoon altijd mensen om je heen en lekker op de bank hangen bij je familie. Maar, elk weekend slaap ik mij Marit aangezien zij een eigen appartementje heeft in Parijs en dan kan ik ook wel zeggen dat ik nog niet weg wil uit Parijs. Het blijft een mooie stad!

Nou Nederland, tot over 2 weekjes!!! Dan blijf ik een hele maand in Nederland en dan ga ik weer door naar mijn volgende avontuur: 2 maanden op de camping Duravel werken waar ik de shows en kinderanimatie ga leiden. We hebben net een kennismakingsweek gehad en we hebben echt een heel leuk team dus ik kan niet wachten tot de zomer!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bisous!

  • 21 Mei 2010 - 09:57

    Ria:

    Hoi Anouk, Ik heb je hele verslag gelezen hoor. Jammer dat het in dat gezin niet zo is wat je eigenlijk verwachte. Gelukkig heb je leuke weekenden met je vriendin, dat maakt het allemaal wat makkelijker. Beetje heimwee hoort erbij hoor, dan waardeer je des te meer je eigen home in Nederland. Alvast een goede reis naar huis en geniet een maand van je ouders en je zus en broer en de andere familie en vrienden voordat je weer vertrekt naar de camping Duravel. Daar ook veel plezier alvast en wellicht zien we elkaar nog voordat je aan je verdere studie begint. Een leuke opleiding, je hebt het prima voor elkaar hoor, je ouders kunnen trots op je zijn.

    Lieve groetjes van Ria

  • 21 Mei 2010 - 10:21

    Astrid:

    Hoi mop, nou dat was me een jaartje wel he.Met die fam zal je achteraf nog weinig of geen contact meer hebben.Je was op zijn hollands gezegd gewoon een goedkopen kracht voor ze, maar je moet maar zo denken het zit er bijna op. Je heb er mooie vriendschappen door gekregen, en ja ook een stukje zelfvertrouwen en frans geleerd hihi.Sorry dat ik zo weinig van me heb laten horen,maar het ging met mij ook niet zo lekker ( weer geopereerd aan die adder) was helemaal dicht gaan zitten door littekenweefsel ben nu 3 weekjes thuis uit ziekenhuis en gaat nog helaas niet zoals ik zou willen, nog veel pijn en erg moe..maar volgens dokter heeft het de tijd nodig. Vond het leuk te lezen dat je voor je toekomst al het een en ander in het verschiet heb, en dat lijken me leukere dingen als dat au-pair gedoe. Ik weet niet of ik je nog zie maar als je het leuk vind kan je altijd koppie thee komen halen.
    nou nog ff volhouden, en dan gillend naar huis hihi dikke kus Astrid

  • 21 Mei 2010 - 10:46

    Judith:

    Heej Anouk

    Gefeliciteerd dat je aangenomen ben voor de studie die jij wil!
    Heel veel suc6 met de laatste loodjes en je kan in ieder geval wel zeggen dat je een hoop geleerd heb! Op alle fronten, dat zal je alleen maar ten goede komen!

    Liefs Judith

  • 22 Mei 2010 - 21:32

    José:

    Hé lieverd,

    Je bent als het goed is nu lekker aan het stappen! Geniet nog even van die mooie stad en je vrijheid! Want ondanks de troubles met mevrouw B heb je uiteindelijk toch een mooie tijd gehad waarin je veel hebt geleerd, gezien en genoten. En gelukkig blijven de mooie herinneringen beter hangen dan de vervelende.
    En straks naar Breda..., wonen in een prachtig huis, uitgaan in de Brabantse gezelligheid, en natuurlijk ook hard werken aan je studie. Maar eerst nog even naar huis. eindelijk... Skypen is de beste uitvinding ever, maar naast elkaar zitten op de bank kan er niet aan tippen. Nog 13 dagen!! Ook wij kijken er enorm naar uit dat weet je. En ook dat we heel erg trots op je zijn.
    Tot snel, bisous, hvl, bff, oe wat klef. Dat rijmt haha.

    mams xxxxxxxxxxxxxxx

  • 23 Mei 2010 - 08:33

    "ome" Nico:

    Hai Anouk,

    Wat jij schrijft hadden we natuurlijk al via de Skipe vernomen. Je neven en wij hebben toen een dik uur zitten kletsen.Ik zou zeggen bijt maar lekker van je af en laat je niet afzeiken door een of ander Frans au pair mens. Nog ff en je bent weer thuis. Een maandje genieten in Purmerend en dan door naar Duravel. We spreken elkaar wel weer in Purmerend.

    Groetjes, Carla, Nico, Barry en Danny.

  • 01 Juni 2010 - 18:22

    Lis:

    Noukie!!

    Jeeeej we zijn bijna klaar! Ahahah nog maar 3daagjes! (En toch ben ik jaloers op Marit:P)
    We hebben trouwens echt de beste afsluitparty ever gehad! Gaan we in Nederland zoiezo vaker doen he:D
    Nou ik zie je volgende week vrijdag weer!
    Knoedels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Jouy-en-Josas

Au pair in Jouy-en-Josas

Haay iedereen!

Dit wordt alweer mijn 2de reis naar het buitenland! Dit keer ga ik voor een half jaar weg. Ik ga au pair wat betekend dat ik in een gezin ga wonen voor een periode en de ouders ga helpen met de kinderen. Ouders vragen vaak om een au pair omdat ze het zelf veel te druk hebben zodat ze niet altijd tijd hebben om thuis te zijn voor die kinderen. Ik ga naar een gezin toe die mij hebben gevraagd omdat de ouders allebij een full/time baar hebben. Ze hebben 3 kinderen, 2 jongens, Nicolas en Julien, van 11 jaar en 1 meisje, Emelino, van bijna 10 jaar oud.
Ik breng de kinderen elke dag naar school en haal ze weer op en zorg voor ze tot ongeveer 18uur.´s avonds zijn de ouders thuis dus zit mijn dienst erop. Elke vrijdagavond pas ik ook op de kinderen en ik ben in principe elk weekend vrij. Verder ga ik ook naar school, ik weet nog niet of ik dat ga doen als de kinderen naar school gaan of dat ik ´s avonds naar school ga maar dat zie ik nog wel. Ik ga iig naar school om de franse taal te leren.

Ik hoop dat het weer een mooie ervaring wordt en dat het echt een leuk gezin is! Tot nu toe is alles nog positief maarja, ik heb ze nog nooit ontmoet dus ik zie het nog wel! Ze houden in ieder geval erg van theater en dat is ook een van de redenen dat ze mij graag als au pair wilde hebben. Het meisje zit ook op dansen en Nicolas zit op Karate. Alle 3 de kinderen zitten op Theater en Tennis.

Ik verheug me erg op de reis en jullie zullen vast snel mijn eerste reactie te lezen krijgen!

Au revoir!

Recente Reisverslagen:

21 Mei 2010

Bijna klaar!

13 Januari 2010

Naar Nederland en weer terug

20 December 2009

kerstvakantie

09 November 2009

Een lang verhaal van 3 weken avonturen!

02 November 2009

adres!
Anouk

Haay! Dit is mijn on line dagboek en hier ga ik zoveel mogelijk vertellen over mijn reisbelevenissen!!!! In 2009 en 2010 ben ik 2 maanden werkzaam geweest als animatieleidster op camping Duravel! Mijn reisverslagen kan je vinden bij andere reizen en dan de eerste! Tussendoor ben ik 8 maanden au pair geweest in Parijs. Bij andere reizen vind je ook over dit avontuur reisverslagen! Mijn 3e reis waar in reisverslagen over geschreven heb was toen ik voor een maand in Malta was voor een talencursus Engels en mijn laatste reisje was naar Singapore en Bali. Ook nu zal ik mijn vrienden en familie op de hoogte houden van mijn avonturen tijdens mijn stage in Chiang Mai voor de a.s. 6 maanden! Ik hoop dat jullie allemaal een leuk berichtje achter zullen laten bij mijn reisverslagen! Liefs!

Actief sinds 02 Juli 2009
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 28503

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 11 Maart 2014

Scriptie schrijven over Myanmar

03 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Stage in Chiang Mai, Thailand

11 Maart 2012 - 08 April 2012

Studiereis in Singapore en Bali

30 Juli 2011 - 27 Augustus 2011

Taalreis in malta

24 September 2009 - 05 Juni 2010

Au pair in Jouy-en-Josas

11 Juli 2009 - 29 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: