kerstvakantie - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Anouk Putten - WaarBenJij.nu kerstvakantie - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Anouk Putten - WaarBenJij.nu

kerstvakantie

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

20 December 2009 | Nederland, Purmerend

Haay Nederland!

Ik schrijf dit nu terwijl ik in de bus onderweg naar huis zit. Ik ben nogal zenuwachtig, gewoon omdat ik iedereen straks weer zie. Alle familie en vrienden en thuis, mijn eigen bedje, douche, en alles! Wat ook leuk is dat ik straks gewoon overal Nederlands kan praten, super makkelijk. Natuurlijk heb ik mijn tijd in Nederland al weer vol geplant met van alles. Eigenlijk zou ik 23 december naar huis gaan maar mijn oma is overleden dus daarom ben ik nu al onderweg. Het zat er al een tijdje aan te komen dus het kwam niet onverwachts. Verder heb ik een 3de kerstdag georganiseerd die ik samen met mijn vriendinnen ga vieren, we gaan een dobbelspel met cadeautjes doen en natuurlijk heel veel bijkletsen. Ook ga ik een dagje naar Breda om te solliciteren voor de camping Duravel waar ik van de zomer waarschijnlijk weer ga werken en om samen met Marit (die waarschijnlijk volgend jaar mijn kamergenootje wordt) de stad Breda te verkennen aangezien wij daar allebei willen gaan studeren.

Ik heb al lang niet geschreven dus ik heb natuurlijk weer een hoop te vertellen. Sinterklaas is ook hier langs geweest, we hebben met 15 Nederlandse au pairs een dobbelspel met cadeautjes gespeeld en bijna iedereen had wel iets Nederlands mee zoals pepernoten enzo. Een geslaagde dag! Ook ben ik een dagje naar Euro-disney geweest dat natuurlijk super vet was. Alles was toen al in de kerstsfeer en we hebben de kerstparade bekeken terwijl het nep-sneeuwde. Het was wel heel koud die dag en veel regen maar ondanks dat hebben we ons goed vermaakt.
Ik ben ook een keertje uit geweest op de Champs-Elysees, heel lux maar geen entree dus voor ons is de avond goedkoop gebleven want drankjes waren echt onbetaalbaar. Vorige week ben ik uit geweest met 6 meiden in een dorpje vlak bij de woning van de vriend van Marit. We mochten daar met zijn 6en slapen (hij heeft een erg grote kamer!) en haar vriend moest de hele avond achter de bar werken bij die discotheek. We hebben zijn vriendin ontmoet en natuurlijk frans met ze gepraat ook al waren ze erg saai. De muziek was ook minder aangezien bijna alleen maar frans muziek werd gedraaid waar wij de lol natuurlijk niet van snapte. Over het algemeen war het wel een geslaagde avond, leuk om zoiets een keertje mee te maken! Ook zijn we een tijdje geleden alweer naar het kasteel van Versailles geweest waar ik ook al heen was geweest met mijn ouders. Het is echt super groot dus we hebben nu nog niet alles gezien. Het is echt een super mooi kasteel met een geweldige tuin vooral!!

De laatste tijd heb ik me vooral bezig gehouden met kerstinkopen!! Heel veel cadeautjes gekocht voor mijn vader, moeder, broertje, zusje en vriendinnen. Kerst gaat heel leuk worden! In Parijs heb ik daar al een goed voorproefje van gehad. Het wordt hier nog grootster gevierd dan in Nederland dus in de avond was alles overal verlicht en zelfs in het dorpje waar ik woon hier op straat allemaal verlichting en was er een grote kerstboom neergezet! Er zijn ook erg veel kerstmarkten die we bijna allemaal hebben bezocht maar dan heb je het ook wel gezien, uiteindelijk lijkt het allemaal op elkaar want er zijn veel dezelfde kraampjes. Naar de kerstmarkt op de Champs-elysees ben ik geweest samen met een meisje uit Amerika, dat was echt gezellig, even “makkelijk” Engels praten i.p.v. dat moeilijke frans.

Op school gaat het erg goed, mijn frans blijft met sprongen vooruit gaan en voor de toetsen haal ik goede cijfers. Voor mijn laatste toets had ik een 17.5 gehaald!! Dat is voor Nederlandse begrippen een 8.8! Alles wat ik op school leer kan ik thuis ook weer goed oefenen met de kinderen maar ook op straat. Ik heb bijvoorbeeld al een aantal keer de weg gewezen in het frans en in een restaurant en in winkels kan ik het ook overleven.

Met de familie gaat het top! Natuurlijk zijn er ook mindere dagen want ik vind mijn au pair moeder echt een streskip en ze zegt echt alles wat ik fout doe maargoed. De au pair vader is aardig en de kinderen zijn leuk. Afgelopen woensdag heeft Emeline me zelfs verteld dat ik de leukste au pair ben die ze tot nu toe hebben gehad. Een groot compliment want ze hebben het vaak over een au pair van 2 jaar geleden die echt nog steeds een lievelingetje was.

Dit verhaal is wat korter dit keer maargoed, ik zal proberen de volgende keer wat eerder te schrijven!

Tot zo Nederland!!

ps. We staan in een grote familie dus waarschijnlijk kom ik vannacht pas in Nederland aan maarja, dat is logies met dit weer. Fransen kunnen daar nog slechter mee overweg dan Nederlanders. Sneeuw betekend gezeik.

Pps. Foto’s zet ik over een paar dagen allemaal op mijn hyves!

Ppps. Ik ben nu in mijn kamertje in Nederland. Een heerlijk nachtje geslapen terwijl Max en Maike ook gezellig bij mij in bed sliepen. Ik was om 12uur thuis, de bus had 2 uur vertraging. We hebben 1uur stil gestaan op de snelweg omdat er een vrachtwagen om was gevallen en dat andere vertraagde uur was door het weer en steeds kleine files. Het voelt alsof ik nooit ben weg geweest en straks ga ik afscheid nemen van mijn oma. Morgen is de begrafenis en daarna wordt het alleen maar gezellig!!

  • 20 December 2009 - 15:26

    Ria:

    Hallo Anouk,
    Fijn dat je weer thuis bent bij je familie. Een fijne tijd hier in Holland en gezellige Kerstdagen.
    Nog gecondoleerd met je oma, is natuurlijk niet zo leuk als je thuis komt.
    Groetjes Ria

  • 21 December 2009 - 23:17

    José:

    Lieve Anouk,
    we vinden het heerlijk dat je weer thuis bent en gaan er de komende weken echt van genieten!
    dikke kus,
    mama

  • 29 December 2009 - 09:39

    Brian Buis:

    hey anouk, leuk datje een berichtje stuurde,,nou ik zal wachten op je hulp hoor, we gaan veel aanpakken in de horeca dus wordt echt leuk, hey fijne jaarwisseling kus vanbrian

  • 12 Januari 2010 - 16:49

    Nienke Dekker:

    Hoihoi Anouk,

    Hoe gaat het en Paris?? Ik zit nu inmiddels drie week in Londen, is heel leuk hier :) Hoop dat het bij jou ook goed gaat!!

    x Nienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Purmerend

Au pair in Jouy-en-Josas

Haay iedereen!

Dit wordt alweer mijn 2de reis naar het buitenland! Dit keer ga ik voor een half jaar weg. Ik ga au pair wat betekend dat ik in een gezin ga wonen voor een periode en de ouders ga helpen met de kinderen. Ouders vragen vaak om een au pair omdat ze het zelf veel te druk hebben zodat ze niet altijd tijd hebben om thuis te zijn voor die kinderen. Ik ga naar een gezin toe die mij hebben gevraagd omdat de ouders allebij een full/time baar hebben. Ze hebben 3 kinderen, 2 jongens, Nicolas en Julien, van 11 jaar en 1 meisje, Emelino, van bijna 10 jaar oud.
Ik breng de kinderen elke dag naar school en haal ze weer op en zorg voor ze tot ongeveer 18uur.´s avonds zijn de ouders thuis dus zit mijn dienst erop. Elke vrijdagavond pas ik ook op de kinderen en ik ben in principe elk weekend vrij. Verder ga ik ook naar school, ik weet nog niet of ik dat ga doen als de kinderen naar school gaan of dat ik ´s avonds naar school ga maar dat zie ik nog wel. Ik ga iig naar school om de franse taal te leren.

Ik hoop dat het weer een mooie ervaring wordt en dat het echt een leuk gezin is! Tot nu toe is alles nog positief maarja, ik heb ze nog nooit ontmoet dus ik zie het nog wel! Ze houden in ieder geval erg van theater en dat is ook een van de redenen dat ze mij graag als au pair wilde hebben. Het meisje zit ook op dansen en Nicolas zit op Karate. Alle 3 de kinderen zitten op Theater en Tennis.

Ik verheug me erg op de reis en jullie zullen vast snel mijn eerste reactie te lezen krijgen!

Au revoir!

Recente Reisverslagen:

21 Mei 2010

Bijna klaar!

13 Januari 2010

Naar Nederland en weer terug

20 December 2009

kerstvakantie

09 November 2009

Een lang verhaal van 3 weken avonturen!

02 November 2009

adres!
Anouk

Haay! Dit is mijn on line dagboek en hier ga ik zoveel mogelijk vertellen over mijn reisbelevenissen!!!! In 2009 en 2010 ben ik 2 maanden werkzaam geweest als animatieleidster op camping Duravel! Mijn reisverslagen kan je vinden bij andere reizen en dan de eerste! Tussendoor ben ik 8 maanden au pair geweest in Parijs. Bij andere reizen vind je ook over dit avontuur reisverslagen! Mijn 3e reis waar in reisverslagen over geschreven heb was toen ik voor een maand in Malta was voor een talencursus Engels en mijn laatste reisje was naar Singapore en Bali. Ook nu zal ik mijn vrienden en familie op de hoogte houden van mijn avonturen tijdens mijn stage in Chiang Mai voor de a.s. 6 maanden! Ik hoop dat jullie allemaal een leuk berichtje achter zullen laten bij mijn reisverslagen! Liefs!

Actief sinds 02 Juli 2009
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 28510

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 11 Maart 2014

Scriptie schrijven over Myanmar

03 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Stage in Chiang Mai, Thailand

11 Maart 2012 - 08 April 2012

Studiereis in Singapore en Bali

30 Juli 2011 - 27 Augustus 2011

Taalreis in malta

24 September 2009 - 05 Juni 2010

Au pair in Jouy-en-Josas

11 Juli 2009 - 29 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: