Een lang verhaal van 3 weken avonturen! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Anouk Putten - WaarBenJij.nu Een lang verhaal van 3 weken avonturen! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Anouk Putten - WaarBenJij.nu

Een lang verhaal van 3 weken avonturen!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

09 November 2009 | Frankrijk, Parijs

Haay iedereen!

Ik heb 3 weken niet geschreven dus bereid je voor op een lang verhaal! Ik heb leuke weekenden gehad en de 2 weken herfstvakantie zijn ook weer voorbij dus ik kon lekker full-time oppassen…

Het weekend van 17 en 18 oktober
Zaterdag heb ik overdag gezellig bij de familie gezeten en heb ik een aantal vriendinnen van Veronique leren kennen. Het was erg gezellig, een echte meiden middag. De vriendinnen konden niet goed Engels maar toch betrokken ze mij bij de leuke roddels over 1 van hun vriendjes die niet zo aardig was, een echte roddelmiddag!
’S Avonds ging ik samen met 8 andere Nederlandse au pairs uit eten in Parijs. We hadden een leuk en goedkoop restaurantje opgezocht. Ze vertelde dat we 10 minuutjes moesten wachten want dan zou er een tafel vrij komen. Uiteindelijk hebben we een uur moeten wachten en konden we om 10 uur gaan zitten. Een groot minpunt dus maar het eten en vooral het toetje was erg lekker dus we hebben een leuke avond gehad. Daarna bleven Yara en ik bij Quirine slapen en de volgende dag hebben we samen met Suzy een wandeling gemaakt door Montmartre. Dat is een buurt in Parijs waar je o.a. de Sacré-Cœur kan bekijken, het wordt ook wel de schilderswijk genoemd omdat er op veel plaatsen mensen staan die je portret willen tekenen en er zijn veel winkels waar je schilderijen kan kopen. We hebben geluncht bij het Cafeetje waar Amelie vroeger heeft gewerkt (als jullie de film Amelie kennen weten jullie wie ik bedoel). Erg leuk cafeetje, betaalbare prijs, goede service en een leuke sfeer!

Doordeweeks (19 t/m 22 oktober)
Dit was de week dat er in Nederland vakantie was maar in Frankrijk was er nog geen vakantie, ik had die dinsdag een toets van school. De toets ging over alles wat we tot nu toe hadden geleerd. Ik had voor de toets niet veel voorbereid omdat ik goed had opgelet tijdens de lessen. Toen we die donderdag onze toets terug kregen had ik een 8.3 als cijfer!!!!!!!!!! Dus ik begin al een beetje Frans te leren! Op school gaat het dus goed maar deze week ging het niet goed met de kinderen. Ze wilde niet luisteren als ik wat vroeg (bijvoorbeeld of ze hun huiswerk eindelijk wilde maken) en maakte veel ruzie met elkaar waardoor ze ook weer boos op mij werden omdat ik me er mee ging bemoeien. Die woensdag was de ruzie heel erg. Julien was naar Tennis en Nicolas en Emeline kregen ruzie. Emeline werd zo boos dat ze weer een woedeaanval kreeg en ging achter Nicolas aan rennen. Ze pakte een mes uit de la en gooide die naar hem toe (de botte kant kwam zacht op zijn hoofd maar hij werd doodsbang en sloot zichzelf op in de badkamer. Emeline wilde nog een mes pakken en ik was net te laat om haar tegen te houden dus stond ze tegenover mij de dreigen, toen kwam Nicolas uit de badkamer dus Emeline rende daar heen en gooide het mes, hij was mis en Nicolas rende weg. Ze wilde nog een mes pakken maar ik kon het tegen houden. Nicolas had de andere messen gepakt en snel aan mij gegeven voordat Emeline weer een schop wilde geven. Daarna sloot hij zichzelf op in de badkamer en ik stond voor de la. Emeline kon dus niks meer en ging maar heel hard gillen, ze merkte dat me dat niks meer deed en ze ging naar boven en het was stil. Nicolas kwam heel voorzichtig de badkamer uit nadat hij drie keer had gevraagd of Emeline weg was. Hij was heel hard aan het trillen en helemaal in paniek, ik troste hem en hij wilde per se aan zijn huiswerk want hij wilde laten zien dat hij nu wel kon luisteren. Toen hij gekalmeerd was en aan zijn huiswerk ging kwam de shock er bij mij uit en kwamen de tranen. Nicolas ging mij troosten op precies dezelfde manier als hoe ik hem had getroost. Super lief! Daarna ging ik even met mijn moeder skypen en toen kwam Emeline heel rustig en stil naar beneden. Ze zei niks en ging onder de tafel zitten. Ze maakte een mooie tekening voor me met veel hartjes en ik moest twee hokjes invullen. Er stond: het spijt me wil de het me vergeven: oui/no blijf je bij ons: oui/no. Toen was alles goed en ging ook Emeline eindelijk haar huiswerk maken. In de avond heb ik met Veronique gepraat en moest Emeline nog een keertje haar excuses aanbieden maar dan in het Engels. Dat vond ze verschrikkelijk want Emeline houdt totaal niet van Engels. Sinds deze grote uitbarsting is het alleen maar goed gegaan en ben ik veel hechter geworden met de kinderen!
Deze donderdag kwamen mijn ouders aan. Ze zouden mij even komen oppikken en dan zouden we bij hun camping lekker avondeten alla mama! Uiteindelijk stonden ze 3 uur in de file en hebben we lekker bij de Pizzeria in dit dorp gegeten. Ook heerlijk! Geweldig om mijn ouders en Maike en Max weer te zien, ik had ze heel erg gemist! Vooral omdat het vaak moeilijk gaat met de kinderen was ik echt blij om weer wat leuks te doen.

Het weekend van 23, 24 en 25 oktober.
Vrijdag 23 oktober had ik vrij gekregen dus vrijdag en zaterdag heb ik mijn ouders, Maike en Max heel Parijs laten zien. We zijn bij alle bekende pekken wel geweest. De Sacré-Cœur, Arc de Triomphe, le Louvre, Jardin du Luxembourg, la tour eiffel overdag en ‘s avonds tijdens de lichtshow omdat de Eiffeltoren 120 jaar bestaat, le Moulin Rouge en mijn school. In de avonden gingen we naar de camping om avond te eten, mijn moeder had allemaal lekkere dingen uit Nederland meegenomen. Geweldige ouders heb ik toch!
Zondag zijn we naar het palijs van Versailles geweest waar o.a. Lodewijk XIV en Marie Antoinette hebben gewoond. We hebben eerst 2 uur in de rij moeten staan en daarna zijn we 2 binnen geweest om alles te bewonderen. Ik vond het echt super om allemaal te zien. Zo groot en koninklijk allemaal! Het was echt een super weekend, zelfs het geruzie van Maike en Max had ik gemist!

Doordeweeks (26 t/m 30 oktober)
Het was vakantie hier. Julien ging elke dag tot 13:30 uur sporten. Iets georganiseerd door zijn sportschool voor in de vakantie. Nicolas was ook elke dag weg tot 18:00 uur. Ik was dus elke dag veel met Emeline, ik dacht dat ik het nooit zou overleven maar het is erg gezellig geworden. Geen enkele keer een echte ruzie en ze luisterde vaak goed! Elke dag een beetje huiswerk maken en na het middageten even lezen. Tussendoor hebben we veel bordspelletjes gespeeld, zijn we naar buiten geweest in het bos met de hond en hebben we geknutseld en gekleid. Ook had ik een keer een halve middag en de avond vrij omdat ik anders te veel uren werkte. Dat was wel lekker, ik heb niet veel gedaan. De familie ging uit eten dus ik ging een eitje bakken en de Hollandse cup-a-soep eten, heerlijk! Dat is weer eens wat anders dan alle gebendde troep die wij elke avond eten.

Het weekend van 31 oktober en 1 november.
Zaterdagmiddag ging ik met Yara opzoek naar een leuke J´adore Paris trui en na lang zoeken hebben we de perfecte trui gevonden. Ze wilde namelijk een bordeaux rode trui. Die is heel zeldzaam dus ze had mazel dat we er nog eentje hadden gevonden in haar maat. Volgens mij was het de laatste uit heel Parijs. In de avond gingen we naar haar huis.
Yara’s au pair familie waren een paar dagen weg dus zij had het huis alleen en mocht vriendinnen uitnodigen. We hebben dus een heerlijk filmavond gehad met zijn 5en en super veel popcorn!!! Als avondeten hadden we veel stokbrood gekocht en ik had mijn hagelslag, vruchtenhagel, vlokken en zouthout thee meegenomen en we hadden er een Hollands ontbijt van gemaakt. Even lekker niks doen maar super gezellig. De volgende dag wilde we gaan shoppen maar het weer werkte totaal niet mee dus ja, wat doe je dan. Thuis blijven en film kijken! Dat was mijn weekend dus.

Doordeweeks (2 t/m 6 november)
Maandag, dinsdag en woensdag was het nog vakantie. Nicolas en Julien waren elke dag tot 18:00 uur weg dus ik was weer alleen met Emeline. Geen probleem meer! Maandag was ik tot 18:00 uur vrij was Emeline sliep bij een vriendinnetje. Ik heb dus heerlijk geshopt in Parijs met Yara want die was toevallig vrij. 2 shirtjes bij de h&m gekocht en 2 shirtjes bij de New-Look met 10% korting omdat ik een studentenpas heb. Met die pas krijg je op veel plekken korting, echt handig. De verkoopster geloofde eerst niet dat ik in Parijs studeerde want ik kon niet eens goed frans maarja, ik had toch echt een studentenkaart! Maandagavond moest ik oppassen want goed ging. Voor het eten maakte de kinderen wel veel ruzie met elkaar maar na het eten was het heerlijk rustig en gingen ze uit zichzelf op tijd naar bed. Dinsdag wilde ik met Emeline gaan knutselen maar ze was ziek dus hebben we het rustig aan gedaan en een film gekeken. Woensdag was ze ook nog ziek en was het dus precies dezelfde dag geworden, vervelen en film kijken, verder wilde ze echt niks doen. Dondag en vrijdag moesten de kinderen weer naar school maar ik was nog vrij, ik ben donderdag voor mezelf gaan sporten en vanaf half 4 weer gaan werken. De kinderen deden hun huiswerk braaf zodat ik gewoon de was kon doen. Vrijdag ben ik naar Parijs geweest en heb ik overal gezocht voor de mooiste ansichtkaarten van alle beroemde dingen uit Parijs. Daar heb ik vanmiddag een collage van gemaakt. Ik heb namelijk verschrikkelijk lelijke posters in een lijst in mijn kamer hangen en die ga ik dus even vervangen. Toen ik thuis kwam waren Veronique en Thierry al thuis dus ik hoefde die dag helemaal niet op te passen. Ik heb 2 uur lang heel hard in het huishouden gewerkt (bedden verschokken, wassen, drogen, vouwen en opruimen en eten klaarmaken) en daarna was ik weer lekker vrij. Ik heb er een tv avond van gemaakt. Op rtl.nl alle leuke series inhalen zoals So You Think You Can Dance en ik volg natuurlijk nog braaf elke avond GTST!!!

Het weekend van 7 en 8 november.
Dit weekend heb ik overdag mijn hele kamer schoon gemaakt en opgeruimd. De schoonmaakster komt wel elke week en die is altijd heel lang hard aan het werk maar op een 1 of andere manier lukt het haar niet om het schoon te krijgen. Ik heb dus even de spinnenwebben in de hoeken van mijn kamer weggezogen en een keertje een kast verschoven (wat ik liever niet had gedaan). Van 17 tot 19 uur hen ik een proefles gedaan bij een dansschool. Ze deden een stijl die wij in Nederland niet kennen maar ik vind het gewoon een soort modern ballet. Het is moeilijk maar leuk om te doen! Ik weet nog niet zeker of ik het wil blijven volgen omdat ik meestal mijn hele weekend in Parijs ben en de les valt midden in mijn vrije weekend. Na de les ben ik snel naar huis gegaan, heb ik mij omgekleed en ging ik naar Quirine toe. Daar ging ik slapen die nacht. We zijn zaterdagavond/nacht met 10 meiden naar een discotheek gegaan waar een feest werd gehouden. Er waren aardig jongens die ons wel even snel naar binnen zouden krijgen en daarna zeiden ze dat we gewoon ons eigen feestje konden maken, nou prima toch, wij wilden gewoon naar binnen. Uiteindelijk mochten wij inderdaad snel naar binnen alleen kwamen de jongens er niet in. Super leuk om te zien. Per 5 personen kreeg je die avond een fles champagne dus wij hebben eerste gezellig champagne gedronken en daarna de hele avond gedanst en gefeest. Het was een hele leuke avond!
Zondag gingen we naar de bioscoop naar de film Le Petit Nicolas. Een film over jongetjes van ongeveer 9 a 10 jaar op school. Leuke film alleen in had erg veel moeite met mijn ogen open houden. Daarna gingen we nog ergens lekkere warme chocolademelk met slagroom drinken en om 7 uur was ik weer thuis. Toen heb ik wat eten voor mezelf gemaakt en ging ik meekijken met de film. Ik was van plan om vroeg naar bed te gaan maar dat is natuurlijk niet gelukt.

Maandag 9 november
Dit is de dag dat ik eigenlijk weer naar school mocht gaan maar Emeline heeft weer koorts dus moet ik thuis blijven om op haar te passen. Ik vind het jammer dat ik niet naar school kan, school is juist mijn fijne uitstapje en zo leer ik nog eens praten hier, altijd handig! Ze is nu een film aan het kijken zodat ik eindelijk tijd heb om dit verhaal af te maken maar ik had liever naar school gewild.

Algemeen
Over het algemeen gaat het nu erg goed hier. Ik kan goed met de kinderen overweg en met de ouders klikt het ook goed. Het frans praten is nog lastig maar het frans verstaan gaat me nu wel goed af. Deze week wordt weer een gewone week. De kinderen gaan weer naar school, ik hoop ik morgen ook weer en woensdag is heel Frankrijk vrij. Het is een nationale Bevrijdingsdag van de eerste wereldoorlog. Ik ben dus ook vrij maar ik heb nog geen idee wat ik ga doen, alles is natuurlijk dicht en iedereen zit thuis te zitten. Voor aankomend weekend heb ik nog geen plannen gemaakt maar dat komt nog wel. Met ongeveer 15 meiden mailen we elke dag wel. 1 meisje was op vakantie en die had haar mailbox een weekje niet geopend, ze vertelde dat er 133 mailtjes van ons tussen zaten.
Ik ga nu mijn laatste en leukste nieuwtje vertellen en dan is het verhaal eindelijk afgelopen voor nu. Ik heb mijn ticket voor kerst naar huis geboekt en ik kom woensdag 23 december om 23:30 uur aan en ik ga op zondag 3 januari om 12:30 uur weer naar huis. (raar om te zeggen maarja, ik woon nu eenmaal in Frankrijk! VLAKBIJ PARIJS!!! (blijft leuk om mezelf daar aan te herinneren, parijs blijft een mooie stad!))

Groetjes en dikke zoenen aan iedereen!!!!!!!!!!
Tot over 1,5 maanden alweer Nederland!!
Kussies!

  • 09 November 2009 - 20:51

    José:

    Hiep hoi, ik ben zo te zien de eerste met een reactie. Fijn om al je avonturen weer te lezen ook al wist ik bijna alles al. Veel kusjes vooral van Max. Hij vertelde net dat ie je erg mist. Hij was denk ik een beetje jaloers op Maike die je net even op msn hebt gesproken. Ik heb beloofd dat jullie elkaar vast wel weer snel op skype zien EN met KERST natuurlijk :-)). Heb je je lijstje al klaar?

    kusjes van mama

  • 10 November 2009 - 11:53

    Judith:

    Heej Anouk

    Fijn om te horen dat het wat beter gaat, tja t blijven kinderen!

    Volgens mij vermaak je je daar nog steeds opperbest daar!

    Veel plezier met Kerst, misschien zie ik je dan nog even!

    Liefs

  • 10 November 2009 - 13:25

    Timmetje:

    hey durazussie,

    mooi verhaal zeg, wat heb jij in 3 weken weer veel meegemaakt.

    ik heb nu al zin in de kerst:P haha ben je weer gezellig in NL.

    ik spreek je denk ik snel weer. kan ik mijn verhaltjes ook aan jou vertellen.

    groetjes en tot snel

  • 12 November 2009 - 15:57

    Ria:

    Hoi Anouk,

    Je hebt er weer een heel verhaal gemaakt. Wel even heftig die ruzie met die messen, maar uiteindelijk toch goed gekomen, 2-0 voor jou. Leuk dat je je ouders en broer en zus Parijs hebt laten zien. Je doet het super goed hoor. Veel plezier nog met alles.

    groetjes Ria

  • 10 December 2009 - 17:35

    Rianne Dekker:

    Hoi Anouk,,

    Wat leuk om te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt!! En dat het steeds beter gaat met je frans en met de kinderen!! Toch wel prettig dat je het naar je zin hebt!! :D

    En wat super vet dat je met de kerst bij je familie kunt zijn!! Weer even naar 'huis'!! Leuk hoor!!

    Nou meis, geniet er nog lekker van!! En heeeel veel plezier!!

    Ik blijf je volgen!

    Dikke Xuz. Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Au pair in Jouy-en-Josas

Haay iedereen!

Dit wordt alweer mijn 2de reis naar het buitenland! Dit keer ga ik voor een half jaar weg. Ik ga au pair wat betekend dat ik in een gezin ga wonen voor een periode en de ouders ga helpen met de kinderen. Ouders vragen vaak om een au pair omdat ze het zelf veel te druk hebben zodat ze niet altijd tijd hebben om thuis te zijn voor die kinderen. Ik ga naar een gezin toe die mij hebben gevraagd omdat de ouders allebij een full/time baar hebben. Ze hebben 3 kinderen, 2 jongens, Nicolas en Julien, van 11 jaar en 1 meisje, Emelino, van bijna 10 jaar oud.
Ik breng de kinderen elke dag naar school en haal ze weer op en zorg voor ze tot ongeveer 18uur.´s avonds zijn de ouders thuis dus zit mijn dienst erop. Elke vrijdagavond pas ik ook op de kinderen en ik ben in principe elk weekend vrij. Verder ga ik ook naar school, ik weet nog niet of ik dat ga doen als de kinderen naar school gaan of dat ik ´s avonds naar school ga maar dat zie ik nog wel. Ik ga iig naar school om de franse taal te leren.

Ik hoop dat het weer een mooie ervaring wordt en dat het echt een leuk gezin is! Tot nu toe is alles nog positief maarja, ik heb ze nog nooit ontmoet dus ik zie het nog wel! Ze houden in ieder geval erg van theater en dat is ook een van de redenen dat ze mij graag als au pair wilde hebben. Het meisje zit ook op dansen en Nicolas zit op Karate. Alle 3 de kinderen zitten op Theater en Tennis.

Ik verheug me erg op de reis en jullie zullen vast snel mijn eerste reactie te lezen krijgen!

Au revoir!

Recente Reisverslagen:

21 Mei 2010

Bijna klaar!

13 Januari 2010

Naar Nederland en weer terug

20 December 2009

kerstvakantie

09 November 2009

Een lang verhaal van 3 weken avonturen!

02 November 2009

adres!
Anouk

Haay! Dit is mijn on line dagboek en hier ga ik zoveel mogelijk vertellen over mijn reisbelevenissen!!!! In 2009 en 2010 ben ik 2 maanden werkzaam geweest als animatieleidster op camping Duravel! Mijn reisverslagen kan je vinden bij andere reizen en dan de eerste! Tussendoor ben ik 8 maanden au pair geweest in Parijs. Bij andere reizen vind je ook over dit avontuur reisverslagen! Mijn 3e reis waar in reisverslagen over geschreven heb was toen ik voor een maand in Malta was voor een talencursus Engels en mijn laatste reisje was naar Singapore en Bali. Ook nu zal ik mijn vrienden en familie op de hoogte houden van mijn avonturen tijdens mijn stage in Chiang Mai voor de a.s. 6 maanden! Ik hoop dat jullie allemaal een leuk berichtje achter zullen laten bij mijn reisverslagen! Liefs!

Actief sinds 02 Juli 2009
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 28515

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 11 Maart 2014

Scriptie schrijven over Myanmar

03 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Stage in Chiang Mai, Thailand

11 Maart 2012 - 08 April 2012

Studiereis in Singapore en Bali

30 Juli 2011 - 27 Augustus 2011

Taalreis in malta

24 September 2009 - 05 Juni 2010

Au pair in Jouy-en-Josas

11 Juli 2009 - 29 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: