Onvergetelijk leuk week met Dennis gehad! - Reisverslag uit Valletta, Malta van Anouk Putten - WaarBenJij.nu Onvergetelijk leuk week met Dennis gehad! - Reisverslag uit Valletta, Malta van Anouk Putten - WaarBenJij.nu

Onvergetelijk leuk week met Dennis gehad!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

21 Augustus 2011 | Malta, Valletta

Als eerst wil ik iedereen heel erg bedanken voor alle felicitaties! Ik had er echt niet zoveel verwacht maar ik vind het erg lief dat iedereen er aan heeft gedacht! Dank je wel!
Er is alweer een hele week voorbij en Dennis is alweer naar huis maar t was echt een week om nooit meer te vergeten!

Donderdag 11 aug
Deze dag was een erg rustig dagje. Dat mag ook wel als het altijd zo warm is, dan ben je snel moe! Mijn vrienden gingen naar de Blue Lagoon en ik had besloten om niet mee te gaan aangezien ik er al heen zou gaan met Dennis. Ik ben ’s ochtends naar school geweest en ’s avonds kwamen Liz, Jacky en Fokke bij mij en mijn Turkse huisgenootjes eten. Hun hadden gekookt en het was erg lekker, typisch Turks. We aten een mix van in kleine blukjes gesneden aardappelen met groente en daarnaast tortelini gevuld met kaas en een heerlijke saus waar de Turkse hun brood ook in doopte maar dat sloeg ik over. Na het eten gingen we weer naar Paceville (de plaats waar het uitgaansleven plaats vind).

Vrijdag 12 aug
Dit was de laatste dag voor mijn Nederlandse vriendjes dus we gingen nog een keertje naar de beachclub om de laatste beetjes bij te kleuren voordat t niet meer kan in t grijze Nederland. ’s Avonds hadden we een barbecue. Dit was erg gezellig, we hadden met andere mensen op het strand afgesproken en uiteindelijk hebben we daar een aantal uur erg gezellig gezeten met ongeveer 30 mensen! Allemaal uit andere landen natuurlijk dus er wordt overal Engels gepraat! Andrew had nog een klein cadeautje voor zijn Nederlandse vrienden mee genomen want wij hadden hem een mooie kaart van de oersaaie Tempels gegeven als herinnering. Hij had voor ons allemaal een tekening gemaakt met daarop de dingen die hij leuk vond aan ons Nederlanders. Hij had een heinikkenflesje getekend en een ketchupfles en ons groepje van vijf omdat we het altijd zo gezellig hadden met elkaar. Hieruit bleek wel dat we elkaar gingen missen na deze avond. Omdat het zo gezellig was zijn we na de barbeque weer naar de Havana geweest om nog even te dansen en toen moesten we afscheid nemen… ik vind het nog steeds erg jammer dat Liz, Jacky en Fokke weg zijn want met hun heb ik hier een start gemaakt en het was altijd erg gezellig met ze! Natuurlijk blijven er ook nog veel gezellige mensen en kwam mijn aller liefste vriendje de volgende dag!!

Zaterdag 13 aug
Dennis kwam!!!!! Om 2 uur kon ik Dennis eindelijk een dikke knuffel en zoen geven en begon ons heerlijke weekje samen! Ik heb hem mijn appartementje laten zien en we zijn een rondje gaan lopen zodat ik kon laten zien hoe ik mijn leventje hier had opgebouwd en hij kon zo vertellen hoe zijn leventje in Malta was. In 2010 heeft Dennis namelijk 7 maanden stage gelopen op Malta. Nadat we dit hebben gedaan zijn er bij een bar Cocktails gaan drinken en hebben we uren lang bij gekletst! ’s Avonds zijn we uit eten geweest in Valletta. Dit was super romantisch, buiten met nog steeds erg warm weer en live muziek! Een goed begin van een mooie week!

Zondag 14 aug
Dennis en ik waren vandaag een half jaartje samen en dat hebben we gevierd! We zijn eerst naar de Blue Lagoon geweest met de speedboot. Dit is strand (naja, zonder zand) bij het eiland Comino (het kleinste eiland van Malta) waar we de hele dag zijn geweest. We hebben gezond want Dennis was natuurlijk nog spierwit en we hebben genoten van het mooie heldere en blauwe water! ’s Avonds zijn we weer lekker uit eten geweest en hebben we afscheid van elkaar genomen want we kunnen niet bij elkaar slapen. Ik slaap in een eenpersoonsbed in een gedeelde kamer en Dennis heeft een goedkoop hostel geboekt waar hij zijn kamer dus ook moet delen.

Maandag 15 aug
Vandaag is een nationale feestdag voor de Maltezen en voor bij betekende dat gewoon een dagje geen school. Dennis zijn duikcursus begon wel deze dag. Hij gaat hier een duikcursus volgen zodat hij aan het einde van de week zijn PEDI open water diploma heeft en kan duiken! Volgend jaar wil hij namelijk met een vriend op duikvakantie. Ik ben deze ochtend samen met Tim (Nederlands) en Andrew naar een standje vlak bij mijn appartement geweest en hebben we lekker gezond en ik ben verder gaan lezen in mijn boek! Toen Dennis er om 1 uur bij kwam zitten zijn we naar Hugo’s gegaan om een drankje te drinken want 40 graden elke dag is gewoon té heet. ’s Avonds hebben we even snel bij de Mac Donalds gegeten en zijn we naar het Casino geweest. Tim en Dennis gingen namelijk aan een pokertoernooi mee doen. Ze hebben allebei niks gewonnen maar wel meer dan de helft van de tegenstanders weg gespeeld! Hun gingen dus met €50,- verlies naar huis en ik had met €10,- inzet €9,- winst gemaakt aan de roulettetafel!

Dinsdag 16 aug
Na een lang weekend ging ik vandaag weer naar school. Ik had er erg veel zin in na 3 dagen. Na school zijn Dennis en ik naar het hotel geweest waar hij vorig jaar heeft gewerkt om zijn oude collega’s op te zoeken. Daarna zijn we weer lekker naar de beach club geweest zodat Dennis zijn witte huid kon bijwerken (vind hij vast leuk als hij dit voor de 2de keer leest:P). ’s avonds hebben we bij Victoria (Russisch) thuis gegeten en hadden we spaghetti gemaakt. Na uren lang kletsen op het balkon zijn we met zijn alle weer naar de stad gegaan om te partyen!

Woensdag 17 aug
na schooltijd zijn Dennis, Tim, Freek (een vriend uit Nederland van Tim) en ik naar Valletta geweest. We zijn lekker door de stad gelopen en hebben op een terrasje gezeten. ’s Avonds hebben we net als de avond ervoor weer bij Victoria gegeten en kreeg ik na het eten een cadeautje omdat ik om 12 uur jarig was! Ik kreeg een fles Passoa die we met zijn alle hebben opgedronken! Om 12 uur waren we in de stad en was ik alweer jarig. 20 jaar alweer… geen tiener meer en ik kom nooit meer de –tig uit! Ik wilde vroeger altijd zo graag jarig zijn maar nu gaat de tijd wel erg snel hoor, ik ben er nog niet aan gewend om 20 te zeggen.

Donerdag 18 aug
Mijn verjaardag! Dennis kwam zoals elke ochtend om kwart voor 8 bij mij om samen te gaan ontbijten. Hij had mijn tas meegenomen want die had ik de vorige dag expres bij heb laten liggen omdat dat makkelijker uit kwam voor het uitgaan. Toen ik mijn borstel en deo uit mijn tas wilde pakken lagen daar cadeautjes in! Marit (mijn lieve vriendinnetje) had cadeautjes meegegeven aan Dennis zodat ik die hier kon openen! Ze heeft mee een fotolijstje gegeven met een leuke foto er in, een boekje met allemaal teksten over vriendschap erin en ik moet een dag vrij houden want dan gaan we wat leuks samen doen! Ik ben benieuwd! Van Dennis had ik ook een envelop gekregen en die heeft mij ook verrast met een leuk avondje uit! We gaan samen naar de musical Wicked binnenkort en daarvoor lekker uit eten. Hij trakteert op het eten maar t kaartje is natuurlijk te duur om te betalen. Zelfs mijn huisgenootjes hadden een klein cadeautje voor mij! Ze hadden een mok gekocht met een typisch Maltese bus erop. Echt heel lief dat ze aan mij hebben gedacht, dat soort kleine dingetjes worden altijd het meeste gewaardeerd toch!
Op school heb ik op stroopwafels getrakteerd. Typisch Nederlandse koeken en iedereen vond ze heerlijk. Mijn lerares kende ze al en was al heel blij toen ze de koeken zag! Na school moest Dennis nog even terug naar het hotel want hij wilde nog gedag zeggen aan een andere oud-collega. Deze collega kwam aan met een taart die speciaal voor mij gemaakt was!! Hij gaf mij de aller lekkerste en mooiste chocolade taart met Happy Birthday Anouk erop geschreven! We hebben de taart naar huis gebracht en toen zijn we naar Mdina gegaan. Hier hebben we huisgemaakte taart gegeten bij Vontanella (een tea garden). Dit restaurantje had prachtig uitzicht over Malta dus Dennis en ik hebben hier heerlijk genoten! Hierna wilde we naar de Digili cliffs gaan om de zonsondergang te bekijken. We stapte met heel veel zin de bus in en de buschauffeur vertelde dat we in de goede bus zaten. Toen we 10 min. Onderweg waren vertelde hij dat dit de laatste bus was dus als we er echt nog heen wilden moesten we terug lopen. Dat zou een paar uur duren zonder straatverlichting. Dit hebben we natuurlijk maar niet gedaan en hebben we maar gewoon een busritje gemaakt… Echt heel erg jammer maarja, hier konden we natuurlijk niks aan doen. We zijn weer terug naar huis gegaan en we zijn even op bed gaan liggen in het hostel omdat we zo moe waren. De volgende dag werden we wakker en opeens was mijn verjaardag voorbij. Ik heb wel erg lekker geslapen en zoals elke dag was het een hele leuke dag! Mijn vriendje heeft mij erg verwend!

Vrijdag 19 aug
Vandaag was een lekker luierdagje! We hebben de taart aangesneden en aan mijn huisgenootjes uitgedeeld. Om 3 uur ben ik weer terug naar school gegaan om mijn vrienden uit te nodigen voor een barbecue aan het strand net als vorige week. Andrew vertelde me dat hij met zijn leraar en de andere leerlingen een drankje ging doen omdat het zijn laatste schooldag was en Dennis en ik gingen gezellig mee. Het was ook mijn oude leraar dus dat was gezellig. Hierna hebben we boodschappen gedaan en hebben we weer met veel mensen aan het stand gebarbecued. Er waren veel Russen en die hadden nog nooit marshmallows gegeten zoals je ze moet eten. Ze kennen het alleen van de Amerikaanse film. Ze vonden het allemaal zo prachtig om van mij te leren hoe het allemaal moest en ze vonden en heerlijk om te eten! Er leuk om ze zo te zoen.
Na de barbecue heb ik weer bij Dennis geslapen en om 5 uur moesten we opstaan want toen moesten Dennis en Freek een taxi pakken om naar het vliegtuig gegaan. Na het afscheid nemen ben ik naar mijn eigen bedje gegaan en heb ik heerlijk verder geslapen.

Zaterdag 20 aug en zondag 21 aug
Dit was een heel rustig en relaxt weekendje. Ik ben even naar t strand geweest, heb de rest van de taart met vrienden opgegeten en verder heb ik veel foto’s van iedereen verzameld en ben ik begonnen met het maken van een fotoalbum van Malta. Zaterdagavond ben ik naar het andere appartementencomplex geweest om afscheid te nemen van o.a. Andrew. Het was een fijn weekendje, op naar een rustig laatste weekje.

• 21 Augustus 2011 - 20:45

Je Lieve Vriendje:

Hey lieverd, wat een leuk reisverslag... je bent alleen vergeten te melden dat ik ook bruiner ben geworden :) Was echt een super weekje met jou!! xx

• 21 Augustus 2011 - 21:50

Je Lieve Moeder;-):

Hey lieverd! (geintje, sorry Dennis je hebt concurrentie)
    Fijn te lezen dat jullie een heerlijke week hebben gehad. Nu nog even een weekje afkicken, je engels nog een level omhoog zien te krijgen en dan is het alweer voorbij.......
    Geniet er nog lekker van, tot zaterdag enne... het zal me toch niet gebeuren dat je nu bruiner bent dan ik?? xx

• 22 Augustus 2011 - 21:36

De Moeder Van Dennis:

Hallo Anouk,

Fijn dat jullie zo genoten hebben van jullie weekje Malta. Dennis was goed bruin hoor! Nog veel plezier de laatste week.
    Groetjes Marianne Timmermans

• 23 Augustus 2011 - 15:57

Tineke:

Hoi Anouk,

Wat leuk allemaal omte lezen. Ga zelf zaterdag weg met Marianne. De vakantie begint nu wel te kriebelen. Ben het weekend bij Leonie op de camping geweest. Was erg gezellig maar het bleef niet helemaal droog. Vandaag ook weer veel regen. Hoop dus in de vakantie op veel mooi weer.

Groetjes Tineke