heerlijk leventje hier! - Reisverslag uit Valletta, Malta van Anouk Putten - WaarBenJij.nu heerlijk leventje hier! - Reisverslag uit Valletta, Malta van Anouk Putten - WaarBenJij.nu

heerlijk leventje hier!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

11 Augustus 2011 | Malta, Valletta

Weer een verslagje!!

De tijd vliegt! Ik wilde een blog gaan schrijven en toen dacht ik… nee dat heb ik net gedaan maar ik heb alweer zoveel leuke dingen meegemaakt!!

Maandag
Mijn eerste schooldag in mijn nieuwe klas! B2 & morninglessons, ben benieuwd. Leraar was top, super gezellig en ik kon alles goed volgen, helemaal geen eerste moeilijke dag en toen kwam de leraar na de pauze naar mij toe en begon te vertellen dat hij vond dat ik op het verkeerde niveau zit.. ik mocht natuurlijk blijven maar ik zou er niet veel meer bijleren, in C1 zou ik veel meer thuis horen….. Dus tja, dan maar weer een stapje hoger he:P Dus hij zou regelen dat ik vanaf dinsdag in een andere klas zat als er plaats was.
Na school hebben we een lekker childagje gehouden bij onse beachclub, lekker gezwommen in het zwembad en de jongens zijn op een bank achter een boot aan geraced. Liz en ik zouden de foto’s wel maken en hoe leuk! We mochten mee in de boot!! Dus dat was een onverwachts heel leuk gratis speetboot tochtje op zee!
’s avonds hadden we weer gezellig met zijn allen gegeten en daarna waren we met een grote groep naar de welcomeparty gegaan!! Dat was echt een onverwachte gezellige stapavond. Ik was namelijk nog moe van het weekend maar dat vergeet je natuurlijk zo als je een leuke tijd hebt;)

Dinsdag
Ik kwam de les in en ik kreeg meteen een brief met daarop mijn nieuwe klaslokaal en niveau. Daar ben ik heengegaan en ik was benieuwd! En eindelijk, dit is mijn klas! Hier hoor ik thuis, dit is mijn niveau en mijn klasgenoten hebben hetzelfde niveau als ik, dat is fijn! Ook de lerares is echt heel goed, ik leer echt heel veel in haar lessen.
Na schooltijd gingen Liz, Fokke en ik naar een ander stadje. Het was ook 1 van de 12 hoogtepunten die je in Malta gezien moest hebben dus tja, daar moeten wij dan ook heen! Marsaxlok heet het stadje. We gingen met de bus en dat duurde iets langer dan gedacht… 2 uur om precies te zijn. Om half 3 waren we daar en tot 3 uur zou de markt duren. “Gelukkig” was de markt maar maximaal 10 kraampjes lang dus we waren er zo door heen. DE markt van Malta is dus heel bijpassend ook heel klein. Maargoed, er zou vast nog wel meer zijn wachten we dus we liepen verder. “Lekker” op een terrasje gezeten en de vieste pizza van de wereld gegeten! Ook was de service heel onspraakzaam en waren er niet veel mensen te bekennen, over de WC zal ik maar niet beginnen. We wilden nog een ijsje maar dat haalde we wel ergens anders. We hadden al door dat er niets meer was dan…. Uuuh, bootjes dus we liepen weer terug. Bij het eerst volgende barretje die we tegen kwamen gingen we naar binnen maar die hadden geen ijs, dat hadden ze wel op het plein hadden ze verteld, nog iets meer teruglopen. Op het plein hadden ze 1 terras en daar gingen we heerlijk zitten.. naja, heel even maar want ze hadden alleen lunch, geen ijs, dat was tegenover het plein. Toen zijn we daar heen gegaan maar ze hadden alleen nog wat restjes over en dat was niet wat wij wilden, als we ijs wilde moesten we naar die ijscocar/auto… dat was dus DE ijs-kraam waar iedereen ons naar toe wees. We hebben daar een ijsje gehaald, een softijsje in een plastic bekertje om precies te zijn, meer hadden ze niet, en ik vroeg de jongen of hij kon lachen. Er kwam een klein lachje tevoorschijn en dat is het enige lachje die ik gezien heb ik dat stadje. Naja, wij hadden onderling erg veel lol, zelfs in DIT stadje kunnen wij het samen gezellig hebben! Maargoed, we vroegen hem ook nog maar even of er nog wat te beleven viel maar hij kon zich niks bedenken, er bestaan niks in het stadje. Het is namelijk een vissersstadje en daar kan je alleen naar vissersbootjes kijken… naja, die heb ik hier ook voor de deur liggen alleen waren er hier wat meer. Tja, dan gingen we maar aan t water ons ijsje opeten en terug naar huis. Weer 2 uur terug met de bus. Om het dagje nog even leuk af te sluiten kwam er ook nog eens een hele rare man naast liz zitten. Soms kunnen mannen je echt BEkijken maar deze man keek alleen maar. Die keek alleen maar heel vaak en lang naar liz haar bovenarm/ schouder en dan weer naar buiten en t was echt hilarisch om te zien. We hebben geen idee wat hij nou deed maar we hebben het idee dat hij zijn gezicht steeds ging beschermen tegen de wint van de airco die boven hem ging. Hij was in ieder geval erg apart bezig.
Aparte dag maar er kwam een leuke avond aan! Liz en ik een meidenavond met zijn 2e gepland! Wij dachten dat dat wel erg leuk zou worden alleen waren we de maskertjes vergeten te kopen en was ik mijn tijdschriften al vergeten. Maarja, we hadden nog een brownie die we gingen maken en warme chocolademelk. Eenmaal bij Liz thuis gingen we beginnen met het beslag. We kwamen er achter dat we te weinig olie hadden want er moest namelijk 300 ml in. Liz was even snel naar de supermarkt gegaan en toen ze thuis kwam vertelde haar huisgenootje heel vrolijk: ow, ik heb nog heel veel olie en ik ga vrijdag weg dus je had eigenlijk van mij wel mogen hebben! Naja, te laat, we hebben nu al nieuwe en ik gooide er 300 ml olie in en dat bleef heel vies drijven… dat zag er raar uit, moest er echt zo veel in dacht ik tijdens het roeren? Even kijken, onee, er staat 30 ml olie……. Dus met mijn blonde haartjes ging ik zoveel mogelijk olie eruit proberen te halen en mixte de rest goed door elkaar. Kan geen kwaad toch? Gewoon de oven in! 20 min. Later zou het klaar zijn.. naja, het was nog heel zacht dus nog even wachten. Ondertussen waren we Friends aan het kijken en hebben wij ons helemaal doodgelachen, 3 uur later hebben we de half harde brownie maar uit de oven gehaald en opgegeten, was lekker maar niet zoals we in gedachte hadden.. Wat een dag, die moest ook gewoon met zo’n avond afgesloten worden natuurlijk. We waren erg moe dus gingen lekker slapen. Liz heeft een 2 persoons kamer voor haar alleen dus ik kon gezellig een nachtje logeren! We hebben, zoals meiden altijd doen, nog veel te lang gekletst over alles wat je je maar kan bedenken ik de volgende ochtend ging de wekker natuurlijk weer veel te vroeg af.
MAAR!! Het was echt een super leuke dag, ik wist niet dat Liz zo veel tranen kon krijgen van het lachen, erg gezellig!

Woensdag
Hoe moe ik ook kan zijn om 9 uur ’s ochtends op school, ik vind de lessen erg interessant dus ik blijf van het begin tot het einde altijd erg geboeid. Dat heb je natuurlijk bijna nooit als je op school zit maar bij deze lerares wel!
Na schooltijd zijn we weer lekker gaan zwemmen en zonnen bij de beachclub en ’s avonds was er vanuit school een beachparty georganiseerd! Om 7 uur moesten we op school verzamelen en gingen we met 5 bussen naar de andere kant van het eiland om de zonsondergang nog te zien die erg mooi was! Ook was er een kampvuur en hebben we lekkere pizza gegeten! Naja, eigenlijk was de pizza totaal niet speciaal maarja, hij was niet vies dus vergeleken met de pizza van de dag ervoor was het een heerlijke pizza! We hebben weer een aantal nieuwe mensen ontmoet zoals vaak gebeurd er het was erg gezellig! Er gingen een aantal mensen zwemmen en later op de avond was iedereen aan het dansen bij de DJ en was het net een discotheek maar dan naast het strand!! Het was een super gezellige avond!

Zaterdag komt mijn lieve vriendje Dennis alweer!!! De tijd gaat toch zo snel!! Na het weekend zal ik weer een verslag schrijven want er komen nog veel meer leuke dingen aan!

Ik hoop dat de mensen die in Nederland zitten ook een beetje een leuke zomer hebben ondanks het slechte weer. Ik heb in ieder geval nog nooit zo veel zon en warmte bij elkaar gehad!

Kusjes!

  • 13 Augustus 2011 - 17:33

    José:

    Hé Noukie,

    De helft van je Maltareisje zit er alweer op.... Ben je al een beetje bruin? Ik wed dat iedereen in nederland vet jaloers op je is. Na 3 weken Spanje zijn we vannacht weer thuisgekomen en ja hoor..... regen. Het schijnt dat het hier meer op de herfst dan op de zomer heeft geleken de afgelopen dagen. Geniet jij dus nog maar lekker een paar weekjes van de warmte. Veel plezier met alles wat je nog gaat beleven daar. Nu lekker samen een weekje met Dennis. enne.... ik verwacht dat je niveau van de engelse taal zeker hoger uit gaat komen dan dat van mij;-)!!
    Donderdag bellen we... xxxxx mams

  • 17 Augustus 2011 - 06:14

    René:

    Hoi Anouk, je schrijft weer leuke reisverlagen hoor. Ik heb ze allemaal weer uitgeprint om aan oma te laten lezen, zij leest ze ook graag. Oma vraag ook elke keer hoe het met je gaat en uiteraard de groetjes. Morgen weer een grote dag, alvast veel plezier. xxx papa

  • 17 Augustus 2011 - 23:24

    Fam. Timmermans:

    Hallo Anouk,

    Hartelijk Gefeliciteerd vanuit het Limburgse land.
    Groetjes Fam. Timmermans

  • 18 Augustus 2011 - 08:56

    Anneke:

    Hoi Anouk
    Als eerste wil ik je van harte feliciteren met je verjaardag en je een fijne en gezellige dag toewensen.
    Ik heb je reis verslagen gelezen en volgens mij geniet je er volop van, leuk hoor!!! Nog veel plezier.
    Groetjes Peter en Anneke
    ook van Pieter en Corline

  • 18 Augustus 2011 - 12:11

    Tineke:

    Hoi Anouk,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hoop dat je een leuke dag hebt ook al zit je ver weg van je familie. Zo te lezen heb je het erg naar je zin. Heb je moeder maandag nog gesproken bij kees. Hier is alles oké. Ga zelf een nachtje naar Leonie die zit op de camping in hoenderloo. Volgende week ga ik dan met Marianne een week weg naar oostenrijk. Ben echt wel aan vakantie toe.

    Groetjes Tineke

  • 18 Augustus 2011 - 18:10

    José:

    Hoi Nouk,
    We missen je op je verjaardag, maar weten dat je heerlijke dag hebt en dat je vriendje je lekker verwent. Straks proosten we op je met een lekker stuk taart. jammie!
    xxxx

  • 18 Augustus 2011 - 19:17

    Theo En Lucia:

    He Anoukje,

    Ik wist even niet meer dat jij in Malta zat...wat leuk joh... je bent een reislustig typje hoor en dan ook nog jarig vandaag!!
    Van harte met je 20ste verjaardag vandaag, niet te veel feesten met alle oude mannetjes in Malta en geniet van alles en succes met de studie.
    Hoe lang blijf je daar?

    Hartelijke groet en dikke kus van ons

  • 18 Augustus 2011 - 19:18

    Trees:

    Hoi Anouk, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. We hebben met plezier je reisverslagen gelezen. We herkennen daarin wat de excursies betreft onze vakantie die we 3 jaar geleden daar hadden. We wensen je daar nog veel plezier en hopen dat je als een engels talenwonder terugkomt.
    groetjes en we zullen een borrel op je verjaardag nemen.

  • 18 Augustus 2011 - 20:00

    Marianne:

    Hallo jarige job van harte met je 20ste verjaardag,zo te lezen heb je het enorm naar je zin maak er een gezellige avond van neem maar een lekkere coctail want die zullen ze daar wel hebben
    nog veel plezier en we zien je wel weer in het natte holland
    Gr Marianne en Laudy

  • 19 Augustus 2011 - 07:35

    Ria:

    Hoi Anouk,
    Je maakt weer fantastische reisverslagen, geniet maar van deze periode op Malta. Veel succes met je studie enne.... nog gefeliciteerd met je verjaardag, hoop dat je het nog gezellig hebt gehad.
    Groetjes Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Haay! Dit is mijn on line dagboek en hier ga ik zoveel mogelijk vertellen over mijn reisbelevenissen!!!! In 2009 en 2010 ben ik 2 maanden werkzaam geweest als animatieleidster op camping Duravel! Mijn reisverslagen kan je vinden bij andere reizen en dan de eerste! Tussendoor ben ik 8 maanden au pair geweest in Parijs. Bij andere reizen vind je ook over dit avontuur reisverslagen! Mijn 3e reis waar in reisverslagen over geschreven heb was toen ik voor een maand in Malta was voor een talencursus Engels en mijn laatste reisje was naar Singapore en Bali. Ook nu zal ik mijn vrienden en familie op de hoogte houden van mijn avonturen tijdens mijn stage in Chiang Mai voor de a.s. 6 maanden! Ik hoop dat jullie allemaal een leuk berichtje achter zullen laten bij mijn reisverslagen! Liefs!

Actief sinds 02 Juli 2009
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 28513

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 11 Maart 2014

Scriptie schrijven over Myanmar

03 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Stage in Chiang Mai, Thailand

11 Maart 2012 - 08 April 2012

Studiereis in Singapore en Bali

30 Juli 2011 - 27 Augustus 2011

Taalreis in malta

24 September 2009 - 05 Juni 2010

Au pair in Jouy-en-Josas

11 Juli 2009 - 29 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: