heerlijke eerste week gehad! - Reisverslag uit Valletta, Malta van Anouk Putten - WaarBenJij.nu heerlijke eerste week gehad! - Reisverslag uit Valletta, Malta van Anouk Putten - WaarBenJij.nu

heerlijke eerste week gehad!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

07 Augustus 2011 | Malta, Valletta

Haay Haay!!

De tijd gaat toch zo snel hier! Ik heb echt een heerlijke week gehad. Het is hier altijd mooi weer en soms echt te warm maar ik mag niet klagen, it’s like I’m living the dream!

Maandag
Dit was mijn eerste schooldag. Om 15:00 uur moest ik op school zijn om een test te maken zodat mijn niveau getest kon worden. 15:00 uur vond ik al niet leuk want ik had dus afternoonlessons en ik wilde morninglessons! Dus ik ben meteen naar de administratie te gaan om het even te regelen. Naja, even te regelen.. dat dacht ik.. het was zo druk dus ik kon niet zomaar verplaatst worden. Liz en Fokke die ik op het vliegveld en op school al had ontmoet hadden hetzelfde probleem. Om het op te lossen moest ik het bureau in Nederland maar even bellen om t te regelen. Dat heb ik meteen gedaan en dinsdag zou ik daar antwoord op krijgen. Ik kreeg te horen dat ik woensdag naar Shobe moest vragen en dan kwam t hopelijk goed. Shobe vertelde ons woensdag dat we maandag maar terug moesten komen. Ik was t daar totaal niet mee eens want zo bleef t maar uitgesteld worden. Uiteindelijk zei ze: kon vrijdag terug en dan horen jullie wat we hebben kunnen doen. Vrijdag kregen we in de klas alle 3 een papier met daarop een nieuwe klas aangegeven in de ochtend! Fijn! Geregeld! Want tussendoor moest ik ook nog regelen om een niveau hoger te gaan samen met een klasgenootje Andrew want uit mijn grammaticatest kwam een lager niveau dan mijn mondelinge test en ze deelden de klassen in na de schriftelijke test.. A.s. maandag ga ik dus voor de 2de keer naar een andere klas. Nu wel met het goede niveau EN het goede tijdstip.
Maandagavond was er een welkomparty en daar gingen we natuurlijk heen. Eerst gingen Fokke (uit Ned.), Liz (uit Ned.), Andrew (uit Tsjechië) en ik nog samen eten in Liz haar grote appartement. Haar huisgenootje Axelle (uit Franstalig België) ging ook mee uit en daar hebben we nog meer Franstalige mensen ontmoet! T was een erg gezellige avond.

Dinsdag
Vandaag gingen we met zijn alle naar onze beachclub. Onze school heeft een beachclub wat in houdt dat je een zwembad naast de zee hebt met bedden, parasols, zee enzo. Daar kunnen wij dan gratis heen met onze studentenkaart (daar krijg je overal korting mee!). Daarna moesten we natuurlijk weer naar school en na school gingen we naar Valletta. Deze tour zat bij onze schoolprijs inbegrepen. De school heeft een leisuredesk en die organiseren elke dag leuke activiteiten zoals vanavond een vallettatour en gister de welcomeparty! Valletta is de hoofdstad van malta en was erg leuk om te zien. We hebben leuke dingen over Valletta geleerd maar we hebben ook wat Engelse woorden geleerd, handig als je zoiets vanuit school doet! Om half 11 waren we weer thuis en heel moe! Ik ging naar bed en sliep meteen, heerlijk!

Woensdag
Weer een heerlijk dagje naar de beachclub geweest. Lekker bruin worden en vakantievieren terwijl je de hele tijd Engels aan t praten bent dus veel bijleert van elkaar! De Nederlanders spreken ook steeds Engels onder elkaar, zo helpen we elkaar met de taal! Hierna weer naar school geweest en weer een saaie les gehad want het niveau is te laag en de leraar is totaal niet interessant, die doet dit gewoon omdat hij zich anders verveeld tijdens zijn pensioen. Heeft hij zelf ook letterlijk gezegd. In de avond zijn we met een grote groep Cocktails gaan drinken in een erg gezellige bar!

Donderdag
Shoppen!! Weer een dagje shoppen. We kunnen natuurlijk niet elke dag gaan zonnen want dan worden onze vrienden en familie té jaloers als we terugkomen in Nederland :P. Liz en ik zijn gaan shoppen in The Point. Het grootste shoppingcenter van malta waar ik zondag ook al was geweest. Ik wilde nog wel leuke sandaaltjes en een jurkje ofzo maar dit gaan jullie echt niet geloven!! Mensen die mij goed kennen!!! Ik heb iets gekocht… echt totally not me… ik hou echt niet van lezen maar a.s. schooljaar gaan mijn boeken zelfs in t engels worden.. nog erger… ik heb 2 niet 1 maar 2!! Engelse boeken gekocht!!! Leuke boeken volgens mij en ik moet leren lezen, al helemaal in t Engels.
Na 2,5 uur shoppen gingen we weer terug want we moesten weer naar school. Dat is t vervelende van middaglessen, midden op de dag dus je kan niet de hele dag weg blijven. Vandaag was t erg leuk op school! Andrew en ik gingen naar een nieuwe klas!! Jeeej! We kwamen de nieuwe klas binnen en werden hartelijk welkom geheten in onze nieuwe familie en iedereen ging zich om de beurt voorstellen en onze leraar leek op mr. Bean qua innerlijk EN uiterlijk. Super gezellige les en erg veel geleerd!! Hij is echt goed! In de avond heb ik heerlijk niks gedaan…. Ik was zo moe dus ik heb lekker alleen thuis gegeten, foto’s op de pc gezet en bekeken en ja..! 4 bladzijdes uit mijn boek gelezen en weer woorden bijgeleerd.

Vrijdag
Weer een ochtendje naar de Beachclub geweest en daarna met een grote glimlach naar school! Super gezellige lessen gehad. Zo veel geleerd en gelachen tegelijk, jammer dat mr. Bean geen les geeft in de ochtend… Vanaf maandag ga ik weer naar een nieuwe klas en dan hoop ik dat ik een goede leraar heb! Als t echt geen goede leraar is mocht ik altijd terugkomen. Ben benieuwd dus..
Vrijdagavond dus t is weekend als de school uit is! Dan ga je lekker eten koken met zijn alle en stappen!! We zijn weer lekker uit geweest maar we waren allemaal zo moe dus t was kort maar krachtig! Morgen weer vroeg op dus we waren 2 uur al thuis.

Zaterdag
Gozo tour! Vanuit school hadden we ons ingeschreven voor de Gozo tour. Een tour op het eiland naast Malta waar t groener, nog rustiger en mooier is. We hebben de Blue Grotto’s gezien. Daar zijn we met een bootje, doorheen en langs gevaren op de zee en hebben mooi koraal, blauw water en kliffen gezien. Ook hebben we even heerlijk gezwommen bij een mooie Bay, hebben we een kerk bezocht, zijn we naar een punt geweest waar je prachtig uitzicht over het eiland had en konden we de Blue Lagoon van het andere eiland in de verte zien. Van 10 tot 7 waren we weg en t was een erg mooie, gezellige en leuke dag met Liz, Andrew, Fokke en 4 Franse. ’s Avond heb ik even wat met Fokke gegeten want hij woont in hetzelfde appartementencomplex als ik en daarna ben ik weer foto’s gaan kijken en ben ik om half 11 als een blok in slaap gevallen.

Zondag
Weer een heerlijke dag. We hadden om 9 uur met zijn 4e (Fokke, Liz, Andrew en ik) bij een bushalte afgesproken om naar Mdina te gaan. Dat scheen een mooi stadje te zijn en dat was t ook. We zijn als eerst naar een museum geweest want echt schrikken was. Er waren alleen naar poppen die lieten zien hoe de marteltijd in Malta eruit zag, echt heel naar om te zien allemaal, hoe kunnen ze dat allemaal bedenken. Je zag vaak dat soort herinneringen terugkomen in het stadje. Verder was t heel lief, klein en had je er ook een mooi uitzicht! Met de bus gingen we verder naar de Dingli Cliffs. Daar heb je zoooo prachtig mooi uitzicht… wauw!! De bus bracht ons naar t hoogste punt en je weet gewoon niet wat je ziet als je daar komt. Nog nooit zo iets moois gezien! Omdat we om 2 uur al klaar waren besloten we om nog een Maltees hoogtepuntje te gaan bekijken. Met de bus schenen we wel makkelijk bij mooie Tempels uit te komen dus daar gingen we heen. Omdat t natuurlijk verder van de kust is allemaal is t nog veel warmer. Alsof t nog niet warm genoeg was werden we ook nog eens de verkeerde kant op gestuurd. Eindelijk bij de tempels aangekomen en €4,50 te hebben betaald bleek t echt niks voor te stellen en vonden we t allemaal maar saai, klein en oninteressant. Zonde van t geld!! We besloten maar weer terug te gaan naar onze appartementjes want we waren heel erg moe van de hitte en het lopen. Om 6 uur was ik weer thuis na een leuke dag!

Op naar de 2de week die zekerweten weer super gaat worden!!
Ik ga weer lekker slapen want vanaf morgen heb ik morninglessons dus dat betekend dat om 9 uur de eerste les begint!

Kissis from Malta!

  • 08 Augustus 2011 - 18:49

    Tineke:

    Hoi bof kont. Het weer is hier zo slecht dat wil je niet weten. Leonie zit in hoenderloo in de regen met de kinderen. Frankrijk is ook lekker nat. Parijs staat blank. Dit is naar mijn weten de slechtste zomer sinds jaren. Ik hoop dat marian en ik aan het eind van de maand nog wat zon krijgen.
    geniet dus nog maar even van de warmte. Veel leer plezier en dat je straks net als je moeder de taal goed beheerst.

    Groetjes Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Haay! Dit is mijn on line dagboek en hier ga ik zoveel mogelijk vertellen over mijn reisbelevenissen!!!! In 2009 en 2010 ben ik 2 maanden werkzaam geweest als animatieleidster op camping Duravel! Mijn reisverslagen kan je vinden bij andere reizen en dan de eerste! Tussendoor ben ik 8 maanden au pair geweest in Parijs. Bij andere reizen vind je ook over dit avontuur reisverslagen! Mijn 3e reis waar in reisverslagen over geschreven heb was toen ik voor een maand in Malta was voor een talencursus Engels en mijn laatste reisje was naar Singapore en Bali. Ook nu zal ik mijn vrienden en familie op de hoogte houden van mijn avonturen tijdens mijn stage in Chiang Mai voor de a.s. 6 maanden! Ik hoop dat jullie allemaal een leuk berichtje achter zullen laten bij mijn reisverslagen! Liefs!

Actief sinds 02 Juli 2009
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 28491

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 11 Maart 2014

Scriptie schrijven over Myanmar

03 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Stage in Chiang Mai, Thailand

11 Maart 2012 - 08 April 2012

Studiereis in Singapore en Bali

30 Juli 2011 - 27 Augustus 2011

Taalreis in malta

24 September 2009 - 05 Juni 2010

Au pair in Jouy-en-Josas

11 Juli 2009 - 29 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: