De eerste dagen op Malta - Reisverslag uit Valletta, Malta van Anouk Putten - WaarBenJij.nu De eerste dagen op Malta - Reisverslag uit Valletta, Malta van Anouk Putten - WaarBenJij.nu

De eerste dagen op Malta

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

31 Juli 2011 | Malta, Valletta

Haay iedereen!

Weer een nieuwe reis is begonnen en ik vond het leuk om weer een dagboek bij te houden. Ik wilde iedereen mailen om te vertellen hoe het hier is maar zo gaat het natuurlijk veel makkelijker!

Mijn eerste indruk van Malta: Heerlijk!! Het is hier prachtig weer en de bewoners zijn heel vriendelijk, ze willen je altijd helpen met het vinden van iets (ik ben namelijk al 2 keer verdwaald geweest!).

Om vanaf het begin te beginnen, zaterdagochtend gingen mijn vriend Dennis en ik met de trein en bus naar Eindhoven Airport. Heel spannend allemaal want ik had nog nooit alleen gevlogen en de laatste keer is al weet ik veel hoe lang geleden toen ik nog gewoon mijn ouders achterna huppende. Nu moest ik alles zelf doen, super leuk maar hoe dan? Nou, Dennis kon het me allemaal wel vertellen, die had al zo vaak gevlogen. Gelukkig is hij erg geduldig en heeft hij mij na de 100ste keer nog een keer rustig verteld hoe het allemaal werkt op een vliegveld. Eenmaal in het vliegtuig gestapt dacht ik, was dit t? is t echt allemaal zo simpel? Ik films moet je altijd zoveel doen enzo:P In het vliegtuig heb ik echt heel mooi uitzicht gehad! Prachtig zo hoog in de wolken, daarna boven de wolken en dan steeds minder wolken! Over land en over zee en allemaal mooie eilanden en helder water kwam er voorbij en bij het mooiste eiland gingen wij naar beneden. Ik heb nu nog steeds geen wolk gezien! Heerlijk!
Toen ik aankwam op het vliegveld kreeg ik een informatiepakket en moest ik nog even wachten op andere mensen die mee gingen met de transfer. Ik heb toen gelijk een Nederlands meisje: Liz ontmoet net als in Parijs, toen ontmoette ik ook als eerste een meisje genaamd Lis. Met haar en 2 Italianen werden we 1 voor 1 op de plaats van bestemming afgezet. Ik kwam aan bij een heel gezellig hostel waar ik een nachtje moest overnachten omdat ik pas vandaag in mijn appartement kon. De man was erg vriendelijk, droeg mijn koffer naar boven en gaf mij leuke tips over Malta.
Overdag ben ik Malta een beetje gaan verkennen en heb ik geshopt in het grootste winkelcentrum van Malta, naja, zo groot was t niet en ik heb niet veel gekocht dus laten we het houden op windowshoppen. En toen terug... uuuh.. heen was makkelijk met de bus maar nu is er geen bus te verkennen, dan maar lopen. Het is heel makkelijk, gewoon langs de kust blijven lopen, meer niet maar eerst? Ze vertelde mij dat ik de garage door moest lopen want dat was een soort tunnel. Dat deed ik dan maar, maar ’t was heel raar, heel weinig mensen toen ik er uit kwam en ik moest op een paatje lopen waar volgens mij nog werd gebouwd of werd gesloopt of iets maar het klopte wel, ik was waar ik zijn moest alleen was het erg ver. Na een half uur lopen besloot ik toch maar een bus te pakken en die vertelde mij wel waar ik er uit moest. Toen ik de bus uit stapte herkende ik het niet dus ik vroeg de weg maar weer, ze vertelde mij dat ik nog heel lang die kant op moest lopen (teruglopen dus…) weer een bus gepakt en toen was het makkelijk te vinden. Hij zei wel op tijd wanneer ik er uit moest en daar was t. 10 min. Omhoog lopen en ik was bij mijn Hostel! Bezweet en wel! Voor alle meiden die af willen vallen: ga op vakantie!!! Ideaal!!
's Avonds ben ik uit eten geweest met Liz en haar huisgenootje (ook Nederlands) en daarna ging ik lekker slapen in mijn hostel. Naja, dat dacht ik. Het stapelbed was totaal niet comfortabel dus ik ben vaak wakker geworden en mijn Franse kamergenoten kwamen om 5 uur thuis van stappen.
De volgende dag wilde ik om 9 uur uitchecken, dit had ik ook aangegeven maar hij was er niet. Na 15 min. Te hebben gewacht dacht ik, laat ik het 06 emergency number bellen. Hij nam op en hoorde meteen aan mijn stem dat ik het was, hij was er binnen 5 min. Super lieve man en ik kon opzoek naar mijn appartement. Niet zo moeilijk te vinden, volgens mij wist ik wel waar t was. Ik was er bijna, nu alleen het huis nog vinden… echt geen idee…. Ik heb aan iedereen die ik tegen kwam gevraagd waar t was, ze wisten mij uiteindelijk te vertellen dat ik eindelijk in de goede straat was maarja, waar het appartement was? Iedereen was lief en wilde me graag helpen maar ze wisten het echt niet en ja.. het is zondag dus Studytravel (mijn bureau in Nederland) is dicht. Uiteindelijk kwam er een man naar mij toe en vroeg of ik van ESE (mijn school) was. JAAA!!! Dat ben ik!! Ik liep al een half uur rondjes te lopen in dezelfde straat! Hij zei sorry sorry sorry, normaal staat er iemand buiten te wachten want het is niet zo herkenbaar maar vandaag was diegene er niet. Hij was er maar hij was even bezig ofzo.. maargoed, hij bracht mijn koffer naar 3 hoog en vertelde me het een en ander. Nu zit ik in het appartement met 2 huisgenoten. 1 jongen uit Turkije waar ik mee probeerde te communiceren maar toen ik vroeg: zijn jullie uit geweest gister? Begon bij Turks te praten tegen zijn vriend en kwam het antwoord: misschien.. naja, die kan dus nog bijna geen Engels… mijn andere huisgenoot is Russisch en die spreekt wel Engels. Net ben ik even naar t strand geweest maar ik wilde nog een strandhanddoek kopen maar souvenirwinkeltjes zijn er hier bijna niet en alle winkels zijn dicht. Ik heb dus even bij Liz en haar huisgenootje gezeten maar ben nu lekker in het appartement en ga lekker rommelen, zo maar weer ergens een pizza eten ofzo.. zo duur is t hier niet en alles is vandaag dicht.

Morgen is mijn eerste schooldag, ik ben benieuwd! Ik heb al gehoord dat er morgenavond weer een Party is (Monday & Party zijn één van de weinige woorden die het Turkse huisgenootje kende namelijk).

Ik laat snel weer een reisverslag achter om te vertellen hoe mijn school enzo is!!

Ciao ciao!!

Ps. Ze reiden hier aan de verkeerde kant van de weg omdat Malta vroeger een Engelse kolonie geweest is!! Echt heel erg wennen. Ik was eindelijk de grote weg overgestoken naar de bushalte toe.. kwam ik er achter dat ik al aan de goede kant stond… toen maar weer terug he..

  • 31 Juli 2011 - 20:45

    Marianne :

    Hallo Anouk,

    Ik hoop dat je een mooie tijd zult hebben in Malta. Wel handig dat je nu weet dat de auto's links rijden. Dan hoef je niet zo lang op de bus te wachten! Geniet ervan. Groetjes Marianne Timmermans

  • 07 Augustus 2011 - 23:19

    José:

    Hé lieve dochter,
    Geniet lekker van Malta en natuurlijk keihard studeren hè!!!
    Een Spaanse groet van ons.
    paps, mams, Maike en Max

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Haay! Dit is mijn on line dagboek en hier ga ik zoveel mogelijk vertellen over mijn reisbelevenissen!!!! In 2009 en 2010 ben ik 2 maanden werkzaam geweest als animatieleidster op camping Duravel! Mijn reisverslagen kan je vinden bij andere reizen en dan de eerste! Tussendoor ben ik 8 maanden au pair geweest in Parijs. Bij andere reizen vind je ook over dit avontuur reisverslagen! Mijn 3e reis waar in reisverslagen over geschreven heb was toen ik voor een maand in Malta was voor een talencursus Engels en mijn laatste reisje was naar Singapore en Bali. Ook nu zal ik mijn vrienden en familie op de hoogte houden van mijn avonturen tijdens mijn stage in Chiang Mai voor de a.s. 6 maanden! Ik hoop dat jullie allemaal een leuk berichtje achter zullen laten bij mijn reisverslagen! Liefs!

Actief sinds 02 Juli 2009
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 28491

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 11 Maart 2014

Scriptie schrijven over Myanmar

03 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Stage in Chiang Mai, Thailand

11 Maart 2012 - 08 April 2012

Studiereis in Singapore en Bali

30 Juli 2011 - 27 Augustus 2011

Taalreis in malta

24 September 2009 - 05 Juni 2010

Au pair in Jouy-en-Josas

11 Juli 2009 - 29 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: