Bali!! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Anouk Putten - WaarBenJij.nu Bali!! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Anouk Putten - WaarBenJij.nu

Bali!!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

23 Maart 2012 | Indonesië, Bali

Haay iedereen die dit leest vanaf het zoning Nederland!

Ik heb het heerlijk in Bali. Wel heel druk met school bezig en we moeten 1 internet stick onder 7 meiden verdelen dus ik ben niet veel bereikbaar aangezien in de minste heimwee heb:P

Singapore was echt nog super! De mensen zijn zo respectvol, ze respecteren iedereen en alle culture omdat ze zelf ook allemaal een andere culture hebben Ook ze zullen je nooit iets zeggen wat niet waar is. Daarom kunnen ze je ook niet altijd de weg wijzen want als ze het niet 1000% zeker weten waar het is dan zeggen ze dat ze het niet weten.
Ook het eten was heel lekker, doordat het allemaal zo internationaal is kan je van alles eten. We hebben alleen maar Aziatisch gegeten. We zijn nog naar China town geweest, we hebben rondgelopen in Little India en heerlijk gezwommen en in de sauna van het hotel genoten.

Als ik Singapore moet omschrijven zeg ik, het is artistiek en futuristisch. Het is zo internationaal en Singapore veranderd dagelijks, ze zijn de trendsetters van de tijd. Singapore is ook erg gericht op business, je ziet overal bedrijfsgebouwen en mensen in pak (ja het is daar heel warm en mensen lopen allemaal in pak!). Ook is Singapore aantrekkelijk voor toeristen want als je naar Azië wil moet je via China of Singapore vliegen dus tussen de vluchten door kan je de stad ontdekken. Ook is en een multiculturele stedelijke jungle omdat het een grote stad is met overal moderne hoogbouw en daartussenin staat allemaal groen, meestal palmbomen.

Dinsdag de 15de gingen we naar Bali! Het was een 3 uur durende vlucht en toen we om 7 uur aankwamen was het al donker. In de lucht zagen we zo veel lichtjes, het is veel dichter bevolkt dan ik dacht. Op het vliegveld waren er aardige werknemers die ons graag wilde helpen met het dragen van onze bagage en die wilde alles voor ons doen, we waren er nog bijna ingetrapt ook maar we hebben uiteindelijk alles zelf gedaan want die werknemers moet je natuurlijk betalen aan t einde wat ze natuurlijk expres vergeten te zeggen. Het was 1 grote chaos in mijn ogen, zo veel mensen en iedereen liep door elkaar maar als je goed keek wist iedereen waar die mee bezig was. Er waren zo veel mensen aan t werk maar was een goed georganiseerde chaos. Toen we in de bus waren stonden we meteen in de file. Onze guide vertelde dat het heel normaal was, er is hier altijd file in het zuiden omdat de infrastructuur niet gemaakt is voor zoveel toeristen naar de overheid is hard bezig om nieuwe ondergrondse wegen te bouwen want deze files zijn echt een ramp!!

Toen we in ons hotel (Grandmas hotel) aankwamen was alles goed geregeld en kregen we meteen het pasje voor de hotelkamers. Het was een typisch Balinees hotel met kapper/ massage ruimte en dichtbij het strand. We gingen ook dezelfde avond nog naar het strand en het was heerlijk. De lekkere frisse geur, de woeste zee en alle strandtentjes verlicht, heerlijk. Toen in over het strand liep realiseerde ik me wat voor mooi leven ik wel niet heb! Ik ben gewoon in Bali en alles is perfect! Mooie hotels, lekker en nieuw eten, veel interessante excursies en presentaties en vriendelijke en open lokale bevolking met tropisch weer, wat wil je nog meer?!

Vrijdag 16 maart: Het Westin Hotel
We begonnen met een groot ontbijt, je kon kiezen tussen Indonesisch of Amerikaans. Ik had toch naar voor een Amerikaans ontbijt gekozen en we kregen echt heeeeel veel eten. Allemaal fruit, een croissantje, brood met scrumbled egg, thee, water, verse sinaasappelsap, kaas en worst en volgens mij nog meer, te veel om op te eten maar we heel lekker. Wel was het te veel voor de werknemers en kreeg niet iedereen op tijd zijn ontbijt waardoor sommigen zonder ontbijt moesten vertrekken. We gingen namelijk naar het Westin Hotel, het enige hotel die een congrescentrum heeft. We werden welkom geheten door twee Balinese danseresjes die een bloem in ons haar deed (natuurlijk ook bij alle jongens) en daarna kregen we een nat handdoekje om onze handen schoon te maken. We werden geleid naar de zaal waar we de meeting hadden en daar stond heel veel mooi eten en drinken klaar, een echt warm welkom! Daarna kregen we een presentatie en konden we vragen stellen aan de 5 hoge pieten van de hotel industrie in Bali, heel interessant! Daarna kregen we een lange rondleiding door het hele hotel en gingen we weer terug. Onderweg stopten we nog voor de lunch. We stopten bij een lokaal restaurantje aan het strand waar we heerlijk hebben gegeten.

Toen we terug waren ik het hotel hadden we een meeting met de leraren. We kregen de laatste dingen te horen die we moesten weten voordat we ons onderzoek konden starten op maandag. Ook kregen we een map en lieten ze ons zien waar precies de grenzen liggen van onze onderzoek regio. Het belangrijkste om altijd te onthouden tijdens het onderzoeken is: wees openminded, geef geen vooroordelen, trek niet te snel conclusies en luister!

Na de meeting zijn we naar een restaurantje gegaan om wat te eten. Voor Kirsten en mij was het eten snel wat eten want we hadden een afspraak gemaakt voor een massage en scub!! Heerlijk en zo goedkoop hier! Het waren 1,5 relaxen. Toen we binnen kwamen kregen we een gezond drankje (heel vies!) maar we besloten om ons aan te passen en het drankje snel op te drinken. Daarna gingen we naar de massageruimte, heel mooi en typisch Balinees. We kregen een doos waar we onze kleding in moesten doen en een onderbroekje. Het onderbroekje deed me denken aan de schoentjes die je over je schoenen aan moet doen als je binnenin een zwembad wil lopen). Na afloop kregen we ook nog een drankje, een thee die ook heel gezond scheen te zijn, zoet en weer totaal niet lekker maarja, het was gezond dus we hebben t gedronken. Wij konden heerlijk schoon en relaxed gaan slapen.

Zaterdag 17 maart: tour door Bali
Weer starten we met een heerlijk groot ontbijt. Het hotel had gelukkig het system veranderd, het was een buffet en je kon pakken wat je wilde. Om 9 uur begon onze toer en we zijn naar een prachtige tempel geweest, we hebben grote rijstvelden gezien waar we ook hebben gelunched en we zijn naar de Tana lot geweest, een erg toeristisch plaatsje met een tempel in de zee, mooi uitzicht en een leuke toeristische markt. De tempel was erg indrukwekkend. Zo mooi en harmonieus. Voor de temple hadden moesten we een Sarong dragen, een doek die je knieen bedekt waardoor het voor mij allemaal nog echter werd. Ik heb erg genoten van de dag! Tijdens de busreizen heeft onze reisleider ook allemaal interessante dingen vertelde over de Balinese cultuur, natuur, de mensen, hun geloof en over het eiland zelf, allemaal super interessant weer!

Rond 18:00 uur waren we weer terug heb hebben we onze bikini aangetrokken om lekker in de zee te gaan zwemmen. Het was heerlijk tussen de golven! Daarna hebben we weer heerlijk gegeten bij hetzelfde restaurantje met zijn 9e. Na het eten zijn we een winkel gaan opzoeken die simkaarten verkocht en toen we die eindelijk hadden gevonden begon het kei hard te regenen. Het kwam echt met bakken uit de lucht en we mochten met zijn 7e in het kleine winkeltje schuilen wat eigenlijk net niet paste. Het bleef maar regenen en we zagen zelfs een krukje voorbij drijven. Uiteindelijk besloten we maar om terug te regenen en zijn we, huppelend en zingend over de regen, terug gegaan. Toen het gestopt was zijn we nog naar een bar/ restaurant geweest en hebben we gekaart.

Zondag 18 maart: Opzoek naar accommodatie
wordt vervolgd…

Ik heb t zo druk en we moeten nog veel bespreken dus ik schrijf de rest z.s.m.
Groetjes!

  • 23 Maart 2012 - 21:14

    José:

    Hé lieverd,

    Wat een heerlijk lang verhaal. We worden hier nu toch wel een tikkeltje jaloers hoor! Maar trek je daar maar niets van aan en blijf genieten van alles wat je daar in dat mooie land meemaakt en leert.

    xxjes en hopelijk zien we elkaar toch nog even op skype
    mams

  • 25 Maart 2012 - 01:11

    Dennis:

    Hey liefje,

    wat een mooi verhaal. Ben erg benieuwd naar de foto's. Ben blij dat je het zo leuk hebt!! Gaan wij ook nog lekker veel doen he, samen reizen.

    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Haay! Dit is mijn on line dagboek en hier ga ik zoveel mogelijk vertellen over mijn reisbelevenissen!!!! In 2009 en 2010 ben ik 2 maanden werkzaam geweest als animatieleidster op camping Duravel! Mijn reisverslagen kan je vinden bij andere reizen en dan de eerste! Tussendoor ben ik 8 maanden au pair geweest in Parijs. Bij andere reizen vind je ook over dit avontuur reisverslagen! Mijn 3e reis waar in reisverslagen over geschreven heb was toen ik voor een maand in Malta was voor een talencursus Engels en mijn laatste reisje was naar Singapore en Bali. Ook nu zal ik mijn vrienden en familie op de hoogte houden van mijn avonturen tijdens mijn stage in Chiang Mai voor de a.s. 6 maanden! Ik hoop dat jullie allemaal een leuk berichtje achter zullen laten bij mijn reisverslagen! Liefs!

Actief sinds 02 Juli 2009
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 28504

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 11 Maart 2014

Scriptie schrijven over Myanmar

03 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Stage in Chiang Mai, Thailand

11 Maart 2012 - 08 April 2012

Studiereis in Singapore en Bali

30 Juli 2011 - 27 Augustus 2011

Taalreis in malta

24 September 2009 - 05 Juni 2010

Au pair in Jouy-en-Josas

11 Juli 2009 - 29 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: